Lepsényi István felhívta a figyelmet: az önkormányzatok számára biztosított töltőberendezés-telepítési pályázatra több mint 70 helyhatóság mintegy 200 állomással, több mint 400 töltőpont kialakításával jelentkezett. Emlékeztetett a Mol, az E.ON és a Nissan által EU-támogatásból megvalósítandó közel öt tucat, illetve az OMV által tervezett mintegy 11 töltőre is. A tavaly óta rendelkezésre áll 2 milliárdos központi keretből mintegy 700 milliót költöttek körülbelül félezer tisztán elektromos gépjármű egyenként mintegy másfél millió forintos állami támogatására. Kiemelte az állami kör számára megnyílt, közel 200 e-autó megvásárlását lehetővé tevő, már szintén lezárult közbeszerzést. Most közel ezer tisztán elektromos gépjármű fut a hazai utakon, ami a térségben lakosságarányosan kiemelkedő, de Ausztria mögött messze elmarad.
A konferencián bemutatta elképzeléseit többek között az Elmű-ÉMÁSZ, a Nissan, a Siemens, a Mol, valamint az állami MVM és e-Mobi Elektromobilitás Nonprofit Kft. is. Kerekasztal-beszélgetésükön egyértelművé váltak a töltés körülményeit - így például árát - illető szabályozási hiányosságok. A szaktárca a témában külön törvényt alkot. Az Elmű-ÉMÁSZ jelenleg országosan félszáz töltőt üzemeltet és idén további hasonló mennyiséget alakítanak ki. Ugron Gáspár, az e-Mobi vezetője jövő év májusáig – az önkormányzatiakon kívül - 330 egység telepítését helyezte kilátásba. Antalóczy Tibor, a villanyautosok.hu képviselője felszólalásában az eddigi tapasztalatok alapján borúlátóan nyilatkozott az elhangzott ígéretek megvalósultának esélyeit illetően.