Moszkva: aggasztó Washington és Phenjan nyilatkozatháborúja

Moszkvát mély aggodalommal tölti el a feszültség növekedése a Koreai-félszigeten az Egyesült Államok és Észak-Korea között kibontakozott, "meglehetősen durva és fenyegetésekkel teli" nyilatkozatháború miatt - jelentette ki Dmitrij Peszkov orosz elnöki szóvivő pénteken Moszkvában.

"Moszkva meggyőződése, hogy az észak-koreai probléma esetében nincs alternatívája a politikai, diplomáciai megoldásnak" - mondta Peszkov.

"Minden más típusú kísérletnek, amely ennek a csomónak a kioldására irányul, potenciálisan nem kívánatos, sőt, katasztrofális következményei lehetnek" - tette hozzá, és ismételten visszafogottságra szólította fel a feleket. Megerősítette Moszkva álláspontját, hogy a Kelet-Ukrajnában küldendő ENSZ-missziónak kizárólag az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) megfigyelőinek biztonságát kell felügyelnie. Hangsúlyozta, hogy az orosz javaslatban egyáltalán nincs szó a kéksisakosoknak az orosz-ukrán határ mentén való elhelyezésére.

Moszkva álláspontja nem egyezik Kijevével a kelet-ukrajnai ENSZ-békefenntartást illetően. Vlagyimir Putyin orosz elnök szeptember 5-én közzétett javaslatában hangsúlyozta: az ENSZ-békefenntartóknak vigyázniuk kellene az EBESZ munkatársainak biztonságára a demarkációs vonal mentén. Kiemelte, hogy ez kizárólag az önhatalmúlag kikiáltott donyecki és luhanszki "népköztársaságok" beleegyezésével valósulhat meg. Putyin egy későbbi nyilatkozatában annyit változtatott álláspontján, hogy kéksisakosok máshol is állomásozhatnak a térségben. Fenntartotta viszont azt a követelését, hogy feladatuk kizárólag az EBESZ biztosítására szorítkozzon.

Kijev amellett, hogy szeretné, ha ENSZ-békefenntartók jelen lennének a kelet-ukrajnai szakadár területek teljes egészében beleértve az ukrán-orosz államhatárt, ragaszkodik ahhoz is, hogy a kéksisakosok között ne legyenek oroszok, mivel Oroszországot agresszornak tekinti.

Dmitrij Peszkov sajtótájékoztatóján ismételten kitért az elől, hogy kommentálja a "telefonos terrorizmusnak" elnevezett, szándékosan félrevezető névtelen hívássorozatot, amely miatt az elmúlt csaknem két hét alatt több tucatnyi orosz városban emberek tízezreit kellett evakuálni. Hivatalos magyarázat eddig még nem hangzott el Moszkvában a történtekre.

Szerző

Átépítik a trolikat Szegeden

A szegedi trolibuszflotta két saját építésű, alacsonypadlós, klimatizált, Skoda 21TR típusú járművel bővül.

Nagy Sándor (Együtt) városfejlesztési alpolgármester az autómentes napon, pénteken rendezett sajtótájékoztatón elmondta, az önkormányzat idén 170 millió forinttal támogatja a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) járműrekonstrukciós programját.

Az elhasználódás és az utazási igények folyamatos változása szükségessé teszi a járművek cseréjét és felújítását. A tömegközlekedésben használt trolikkal, buszokkal, villamosokkal szemben ma alapszintű elvárás, hogy alacsonypadlósak és klimatizáltak legyenek. Ezt az igényt igyekszik kielégíteni fokozatosan - évente néhány járművel - a rekonstrukciós program - közölte az alpolgármester.

A szegediek közül a városon belül viszonylag kevesen (23 százalék) használnak autót. Ezt a kerékpározás népszerűsége mellett a magas színvonalú közösségi közlekedés teszi lehetővé - hangsúlyozta Nagy Sándor.

Németh Zoltán Ádám, az SZKT munkatársa elmondta, Szegeden a régi magaspadlós trolibuszokat fokozatosan kivonják a forgalomból, helyükre újszerű, klimatizált alacsonypadlós járművek kerülnek.

A 11,6 méter hosszú, 71+1 személyes trolit egy korábban Pilzenben autóbuszként szolgáló járműből építették át az SZKT szerelőcsarnokában. A teljes felújítás 77 millió forintba került, ez mintegy fele a hasonló trolibuszok piaci árának. A troli várhatóan több mint egy évtizedig szolgálja majd az utazókat, annyi ideig, mint egy új jármű két nagyfelújítás között - tudatta a szakember.

Négy hasonló, Skoda 21TR típusú trolibusz már közlekedik Szegeden. Az első új építésű troli szombaton áll forgalomba a 8-as vonalon, a következőt pedig néhány napon belül vizsgáztatják - közölte Németh Zoltán Ádám. Hozzátette: a tervek szerint az év végén egy, jövőre pedig további két ilyen trolibusz készül Szegeden.

Szerző
Témák
Szeged trolibusz

Átépítik a trolikat Szegeden

A szegedi trolibuszflotta két saját építésű, alacsonypadlós, klimatizált, Skoda 21TR típusú járművel bővül.

Nagy Sándor (Együtt) városfejlesztési alpolgármester az autómentes napon, pénteken rendezett sajtótájékoztatón elmondta, az önkormányzat idén 170 millió forinttal támogatja a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) járműrekonstrukciós programját.

Az elhasználódás és az utazási igények folyamatos változása szükségessé teszi a járművek cseréjét és felújítását. A tömegközlekedésben használt trolikkal, buszokkal, villamosokkal szemben ma alapszintű elvárás, hogy alacsonypadlósak és klimatizáltak legyenek. Ezt az igényt igyekszik kielégíteni fokozatosan - évente néhány járművel - a rekonstrukciós program - közölte az alpolgármester.

A szegediek közül a városon belül viszonylag kevesen (23 százalék) használnak autót. Ezt a kerékpározás népszerűsége mellett a magas színvonalú közösségi közlekedés teszi lehetővé - hangsúlyozta Nagy Sándor.

Németh Zoltán Ádám, az SZKT munkatársa elmondta, Szegeden a régi magaspadlós trolibuszokat fokozatosan kivonják a forgalomból, helyükre újszerű, klimatizált alacsonypadlós járművek kerülnek.

A 11,6 méter hosszú, 71+1 személyes trolit egy korábban Pilzenben autóbuszként szolgáló járműből építették át az SZKT szerelőcsarnokában. A teljes felújítás 77 millió forintba került, ez mintegy fele a hasonló trolibuszok piaci árának. A troli várhatóan több mint egy évtizedig szolgálja majd az utazókat, annyi ideig, mint egy új jármű két nagyfelújítás között - tudatta a szakember.

Négy hasonló, Skoda 21TR típusú trolibusz már közlekedik Szegeden. Az első új építésű troli szombaton áll forgalomba a 8-as vonalon, a következőt pedig néhány napon belül vizsgáztatják - közölte Németh Zoltán Ádám. Hozzátette: a tervek szerint az év végén egy, jövőre pedig további két ilyen trolibusz készül Szegeden.

Szerző
Témák
Szeged trolibusz