A miniszteri biztos szerint ez azért is fontos, mert 1990 után a diákok nemzeti identitásának kialakítása háttérbe szorult a magyar köznevelésben, igaz, az utóbbi négy-öt évben már nagyobb figyelmet szenteltek neki. - Ennek kapcsán fogalmazódott meg, hogy az új Nemzeti alaptantervnek (NAT) is tartalmaznia kell ezeket a célokat.
Sipos Imre a múlt heti, Hazafiság iskolája elnevezésű rendezvényen úgy nyilatkozott: nem születhet olyan új tartalmi szabályozás, amelyben ne lenne hangsúlyos a hazafias nevelés. Mint mondta, cél, hogy az iskolákban is tudatosítsák a tanulókban a haza szeretetének és a haza védelmének fontosságát, felelős állampolgárrá neveljék őket.
- A NAT a célok szintjén tudja ezt megfogalmazni, illetve ajánlásokat tud tenni bizonyos pedagógiai programokra, amit az iskola a helyi lehetőségekhez mérten meg tud valósítani. Nyilván nem a NAT fogja leírni, hogy a székesfehérvári gyerekeket vigyék ki Pákozdra, ahol a katonai emlékparkban eltöltenek egy napot, vagy hogy Budapesten a Nemzeti Múzeumban tartsanak múzeumpedagógiai órákat. Erre vannak a helyi kerettantervek - fogalmazott lapunknak Sipos.
Érdeklődésünkre, hogy ő maga részt vesz-e az új NAT fejlesztésében, a miniszteri biztos úgy válaszolt: az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet főigazgatójaként figyelemmel kíséri az eseményeket, de a kutató-fejlesztő munkában nem vesz részt. - Ha megkérdeznek, természetesen elmondom a véleményemet - tette hozzá.
Sipos Imre azt is elmondta, hogy a TanTrend.hu-ra felkerülnek majd a NAT-tal kapcsolatos szakmai anyagok, ám úgy tudja, hamarosan egy új internetes fórum is létrejön, ami csak az új Nemzeti alaptantervvel foglalkozik. A TanTrend egy átfogó, leginkább pedagógusoknak szóló online hírmagazin, ahol szakmódszertani cikkek, ötletek jelennek meg, illetve az aktuális eseményekről, a tanév rendjéről is tájékozódni lehet.