Völner Pál szerint "hisztéria" miatt módosították a CEU-törvényt

A Közép-európai Egyetem (CEU) körül kialakult politikai hisztéria vezetett a nemzeti felsőoktatási törvény módosításához - azt az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára mondta az állami televízióban. 

Az MTI tudósítása szerint Völner Pál felidézte: nemzetközi dimenziókat kapott az ügy, hiszen a Velencei Bizottság is vizsgálta a törvényt, az Európai Bizottság (EB) pedig kötelezettségszegési eljárást indított a külföldi egyetemeket érintő jogszabály miatt Magyarország ellen. Vagyis - vonta le a konklúziót -  azért döntött a kormány arról, hogy egy évvel meghosszabbítja a törvényben megfogalmazott feltételek teljesítésének határidejét, hogy ne adjon teret a parttalan vádaskodásoknak.

A politikus szerint a CEU, a "Soros-egyetem mutációként létezik Magyarországon", ugyanis van egy Magyarországon akkreditált Közép-európai Egyetem, és van az úgynevezett CEU, amely az Egyesült Államokban akkreditált, de ott nem működő "fantomegyetem". Azzal kapcsolatban, hogy a CEU bejelentette, megállapodást kötött a Bard College-dzsal mint amerikai intézménnyel és így teljesítette a törvényben megfogalmazott feltételeket, Völner Pál úgy nyilatkozott, hogy az ügy tanulmányozás alatt áll, és az Oktatási Hivatalnak kell megvizsgálnia, hogy az intézmény megfelelő hátteret jelent-e a CEU működéséhez. Szerinte megkérdőjelezhető a kötelezettségszegési eljárásnak az a fázisa, hogy az EB az Európai Bírósághoz forduljon, hiszen a módosítás nyomán nincs szükség "égetően sürgős bírósági döntésre".

Szerző

Új vezető a Borsnál

Új vezetőket nevezett ki a Bors, a Kisalföld és a Délmagyarország napilapok élére a Lapcom Zrt., valamint új szakember tölti be a stratégiai igazgatói posztot - áll a társaság által az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben. 

A Bors főszerkesztői pozícióját Kovács Vince veszi át Szekeres Tamástól, aki közös megegyezéssel távozik a vállalattól - jelezték, közölve, hogy az új vezető jelenleg a Bors aktuális szerkesztője, több mint 12 éve dolgozik a lapnál, illetve 2007-ig elődjénél, a Színes Bulvár Lapnál. A közlemény szerint a Bors főszerkesztőjének általános helyettese Kövess László eddigi főszerkesztő-helyettes lesz. Sal Endre, a Bors főszerkesztő-helyettese közös megegyezéssel távozik a szerkesztőségtől.

A Kisalföld főszerkesztői, kiadóvezetői feladatait Garamvölgyi Imre látja el, aki több mint 20 éves újságírói tapasztalattal rendelkezik, dolgozott televíziós és rádió szerkesztőként, a Kisalföld csapatát már ötödik éve erősíti szerkesztőként. Az eddigi főszerkesztő-kiadóvezető, Nyerges Csaba közös megegyezéssel távozik a Lapcomtól.

A Délmagyarország új főszerkesztőjének, valamint kiadóvezetőjének Bonifert Gábort, helyettesének Gidró Krisztát nevezték ki. A lap eddigi főszerkesztője, kiadóvezetője, Kóti Zoltán és főszerkesztő-helyettese, Szögi Andrea közös megegyezéssel távozik a cégtől. Bonifert Gábor több mint két évtizede dolgozik a marketing, a PR, a kommunikáció és a média területén. Ügyvezető igazgatóként hosszú évekig irányította a Szegedma.hu hírportált és egyéb sajtótermékeket megjelentető kiadót. Mint írják, Gidró Kriszta 1994 óta dolgozik újságíróként. 1998-tól a Magyar Nemzet munkatársa volt. 2005 óta él Szegeden, a Magyar Nemzet Csongrád megyei tudósítója volt, 2014-től pedig a Lánchíd Rádió szegedi stúdióját vezette. 2016 augusztusa óta a Magyar Idők belpolitikai szerkesztői és Csongrád megyei tudósítói feladatait látta el.

A Lapcom stratégiai igazgatói feladatait novembertől Élő Gábor veszi át, aki a Mediaworks stratégiai igazgatói székéből érkezik a céghez. A szakember pályája 25 éve Pécsről indult regionális televíziósként, közéleti és hírműsorok készítése után igazgatóként irányította kereskedelmi és közszolgálati televíziók hírszolgáltatását, rádió és online szerkesztőségek vezetése is része volt munkájának.

( Élő 2005-ben az Echo TV hírigazgatója, majd a Lánchíd Rádió főszerkesztője volt. 2010-ben a Magyar Televízió hírigazgatója lett, majd az MTI Hírcentrum vezetőjeként dolgozott. 2011-ben  Lomnici Zoltán kitakarása után elbocsátották a közmédiából. 2013-ban a bíróság megállapította, hogy a felmondás jogellenes volt, ami az események ismeretében minimum nevetséges, de inkább érthetetlen - a szerk.)

Szerző
Témák
Lapcom

Lelépett az Origótól, és új céget alapított

György Bence, az Origo / New Wave Media Group nemrégiben távozó tartalomigazgatója Gold B Consulting Tanácsadó néven hozott létre új, betéti társasági formában működő vállalkozást, melynek rajta kívül még György Petra is társtulajdonosa. György Bence egyben ügyvezetője is lett a cégnek - írja a 24.hu.

A bt. háromszázezer forintos alaptőkével jött létre, és fő tevékenysége üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás, de tevékenységei között hírügynökségi tevékenység, világháló-portál szolgáltatás, reklámügynöki tevékenység, konferenciaszervezés és médiareklám is megtalálható. A céget október 2-án alapították, és október 13-án jegyezte be a Fővárosi Cégbíróság.

György Bence idén szeptember 21-én jelentette be, hogy távozik az Origo nevű kormányközelivé vált internetes portáltól, ahová a Faktor.hu-tól érkezett másfél évvel korábban. György Bence a Faktor előtt a TV2-nél volt program- és hírigazgató. Nemrég a 2003 óta működő Origo Filmklub teljes stábja is felállt, amikor egy migránsellenes cikk került be a rovatvezető tudta nélkül a rovatba egy fidelitasos kötődésű új origós kollégától.

Szerző