Magyarországon fontos feladat az alternatív üzemanyag-hálózat, az e-töltők infrastruktúrájának kiépítése. Míg 2015-ben 300 tisztán elektromos jármű volt, jelenleg 1200-1300 ilyen autó közlekedik az utakon. A kormány korábban még 50 ezer elektromos autóval számolt 2020-ban, ám jelenleg már csak 20 ezer ilyen gépkocsira számítanak - közölte Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkára kedden, a Fókuszban rendezvénysorozat autóiparral foglalkozó konferenciáján.
Az információtechnológia fejlődése jelentős hatást gyakorol majd a közlekedés - mondta Hanula Barna, a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria járműmérnöki karának dékánja. Szerinte nem energetikai megoldásokkal is jelentős eredményt lehet elérni. Például az önvezető járművek kiválthatják a lámpás kereszteződéseket, és így az ott keletkező dugókat, valamint az azzal együtt járó környezetszennyezést, hiszen kommunikálnak egymással, és úgy érkezhetnek a kereszteződésekhez, hogy nem is kell megállniuk. Az önvezető autók előnyeként a csökkenő menetidőt és fogyasztást, a megoszthatóságot, illetve a biztonságot emelte ki. A jövőben közlekedésbiztonsági okokból akár be is tilthatják a hatóságok az autóvezetést.
Az elektromos autókat forgalmazó cégek képviselői megfontolandónak tartják az e-szállító járművek használatát rövid távú fuvarozásra. Elhangzott: 1 tonna terhelésre vetítve olcsóbbak a robbanómotoros járművekhez képest, illetve a fenntartási költségük is jóval alacsonyabb.
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) elnöke a Népszavának elmondta, szerinte többféle hajtáslánc jelenik meg párhuzamosan és ennek csak egy része az elektromos autó. Leginkább a nagyvárosok belső kerületeiben, taxikban, a közösségi közlekedési járművekben, áruszállításban kap fontos szerepet az elektromos hajtás. Az elkövetkezendő tíz évben várhatóan nem kerül 5 százalék fölé az elektromos autók aránya Európában és Magyarországon sem - tette hozzá Knezsik István.