Nem tudta elindítani a Klebelsberg Központ az digitális középiskolai matematikai versenyét, ami hozzávetőleg ezer diákot érint. Január 8-án lett volna a 10-11. évfolyamos tanulók számára meghirdetett „kreatív, digitális eszközök használatára épülő” „MaTech” verseny első fordulója, amire azonban nem került sor, mivel „a portál elérhetősége bizonytalanná vált.”
A versenyt rendező Dunaújvárosi Egyetem a kudarcot egy sajnálatos, előre nem látható technikai hibával magyarázta, pedig a többszöri terheléses tesztelés során a rendszer megfelelően működött. A hiba kijavítása miatt nem tudták az első fordulót lebonyolítani a várható, túlságosan hosszú csúszás miatt. A szervezők azzal nyugtatták a versenyre jelentkezett 350 csapatot, nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy „a döcögős kezdet után valóban az élményekről, a kreativitásról szóljon a megmérettetés, és mindenki, aki érdeklődik a matematika iránt, sikerként élje meg a részvételt.” Azt is remélik, hogy a kudarc nem szegi kedvét senkinek, ígéretük szerint a jövő héten pótlólagosan tartják meg az első fordulót. Hogy a blama hány diáknak szegi a kedvét, nem tudható, a Népszavának sikerült elérni a versenyen résztvevő egyik középiskolát, ahol azt mondták, a diákok igen csalódottak, nagyon várták a verseny indulását.
Idő egyébként volt felkészülni nem csak a diákoknak, a szervezőknek is, a jelentkezés december közepén zárult. Hogy szükség lesz a kapacitás bővítésére, azzal már ekkor tisztában voltak: 150 csapat jelentkezésére számítottak, azonban nem estek pánikba, már akkor bővítették a szerverparkot. Még decemberben a csapatoknak kreatív képeket kellett feltölteni magukról „Mi és a matematika” címmel, ezt az akadályt még vette a rendszer, három videót publikáltak a résztvevőkről. Január 4-én közölték a szervezők, ők szinte rajtra készen állnak, a bukta előtt két nappal örömmel invitálták a diákokat, nézzék meg, hogyan működik a rendszer élesben.
Solti Péter, a Klebelsberg Központ vezetője azzal a két alapcéllal hirdette meg a versenyt, amit a rendezőknek nem sikerült abszolválni: a digitális eszközhasználat biztosítását és a problémamegoldást. „A versennyel nemcsak azokat a diákokat kívánjuk megszólítani, akik a legjobb eredményeket érik el a tárgyból, hanem mindenkit, aki érdeklődik a logikai úton megoldható feladatok iránt, szeret játszani, alkotni, és nem fél mindehhez mobiltelefont, tabletet vagy éppen kamerát sem felhasználni” - írta Solti. Az elnöknek nem titkolt célja volt, hogy „olyan versenysorozat jöjjön létre, amely képes megszólítani a középiskolásokat, és nemcsak teljesítményt vár el tőlük, de az élményalapú tanulás örömét, a kreativitásból születő alkotás izgalmát is biztosítani szeretné számukra.”
Lapunk kereste a Klebelsberg Központot és a Dunaújvárosi Egyetemet is, ha megérkezik válaszuk, frissítjük írásunkat.