"Hol a lóvé, Lajos?" Kósa ellen tiltakoztak Érden

Publikálás dátuma
2018.03.14 12:11
Népszava fotó

Tiltakozók zavarták meg Kósa Lajos érdi sajtótájékoztatóját. "Hol a pénz" - kiabálta be egyikük a tájékoztató kezdetén. A tiltakozók A4-es lapokra nyomtatott feliratokat tartottak fel. "Hol a lóvé Lajos??? Hol van az 1300" - állt a táblákon. Amikor a tárca nélküli miniszter elkezdett beszámolni a Modern Városok Program érdi fejlesztéseiről, egy tiltakozó telefonról bejátszotta az "Nem stróman az édesanyám, mert nem az" című műdalt, amit Kósa Lajos válasza ihletett.

Mint emlékezetes, lapunk tárta fel Kósa édesanyjának különös sertéstelepének ügyét. Amikor a volt debreceni polgármester megemlített egy hárommilliárdos fejlesztési forrást, az egyik tiltakozó azt kérdezte, "nem 1300 az?" - utalva a miniszter legújabb botrányos ügyére. 

Kósa Lajos nem válaszolt egyetlen konkrét kérdésre sem. A tárca nélküli miniszter a botrányos ügyével kapcsolatban csak úgy engedett meg kérdéseket feltenni az újságíróknak, hogy leszögezte: egyszerre válaszol majd. Kósa annyit mondott el, hogy feljelentést tesz a nő ellen, aki szerinte úgy csapott be sok embert – köztük a minisztert is - , mint annó Bróker Marcsi.

A rendőrség nyilatkozata szerint a hölggyel szemben csalás eljárást indítottak. Nyomoznak a hölgy után. Ez a hölgy olyan csalást hajtott végre, ami Bróker Marcsihoz hasonló történet. Én úgy gondolom, hogy a rendőrség elvégzi a munkáját. Most azt látom, hogy egy csalóval kapcsolatban mindenfajta hazugságot összehordva próbál engem az ellenzék lejáratni - mondta Kósa.

Szerinte egyébként korábban már többször is próbáltak vele szemben karaktergyilkosságot elkövetni, de ezekről sorra bebizonyosodott, hogy hazugságok.

A hölgy egy csaló. Ma megteszem a feljelentést és várom az ügyészség eredményét. Egy olyan csalássorozatról van szó, hogy a hölgy nem tudott egyedül elkövetni - lebegtette meg Kósa a lehetőséget, hogy egy összeesküvés áldozata lett.
Szerző
Frissítve: 2018.03.14 13:36

Telitalálat az ötös lottón: valaki csaknem 4,2 milliárddal lett gazdagabb

Publikálás dátuma
2019.04.20 19:49
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
A mostani összeg a játék történetének harmadik legnagyobb főnyereménye. Mutatjuk a nyerőszámokat.
Telitalálatos szelvényre bukkantak az ötös lottó 16. heti számsorsolásán, a nyertes 4 milliárd 194 millió 319 ezer 530 forinttal gazdagodott – közölte a Szerencsejáték Zrt. szombaton. A nyerőszámok: 14 (tizennégy), 21 (huszonegy), 53 (ötvenhárom), 60 (hatvan), 90 (kilencven). Nyeremények: 5 találatos szelvény 1 darab volt; nyereménye 4.194.319.530 forint; 4 találatos szelvény 50 darab, nyereményük egyenként 1.732.680 forint; 3 találatos szelvény 4097 darab, nyereményük egyenként 22.555 forint; 2 találatos szelvény 123.044 darab, nyereményük egyenként 1645 forint. A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a mostani összeg a játék történetének harmadik legnagyobb főnyereménye: 2003-ban egy ötös lottózó 5,092 milliárd forintot vihetett haza, majd 2015-ben egy másik szerencsés 5,049 milliárdot. A 2003-as győztes szelvényt az eddigi leghosszabb halmozódás előzte meg: 38 héten keresztül nem volt telitalálat. A Szerencsejáték Zrt. közleményében emlékeztetett arra, hogy korábban az ötös lottó heti számhúzásait havi rendszerességgel tárgynyeremény-sorsolás kísérte. Az 1957-től a hatvanas évek végéig tartó időszakban a legnagyobb értékű nyereménynek az öröklakás számított. Akkor összesen 505 lakást és 224 családi házat, üdülőt sorsoltak ki. Magyarország „legszerencsésebb nyaralótelepe” 1963-ban Balatonalmádiban volt, ahol minden tulajdonos a lottón nyerte az ingatlanát. A győztesek nem egyszer azt pingálták az üdülő táblájára: „nyer-telek”.
Szerző
Frissítve: 2019.04.20 20:37

Agymosó reklámokkal népszerűsítik az Origót a TV2-n

Publikálás dátuma
2019.04.20 16:03
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Más hirdetésekben bukkan fel a kormánypárti portált népszerűsítő képsor, a szintén a kabinethez közel álló hírcsatorna reklámjaiban.
Kevesebb mint egy másodpercig látható az Origo hirdetése az TV2 reklámblokkjaiban, ráadásul az is más hirdetésekbe ágyazva – szúrta ki a 444.hu egyik olvasója. Az ügy miatt a Momentum a Nemzetközi Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) fordult, mivel úgy gondolják, hogy a tizedmásodpercekben mérhető reklám manipulatívan hathat a nézőkre.
A reklámtörvény valóban tiltja a tudatosan nem észlelhető reklámokat, a 2008. évi XLVIII. törvényben így definiálják: „olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat”. 
Kérdés, hogy az NMHH, ami egyszer már jóváhagyta a TV2 hasonló – az MVM paksi atomerőművet propagáló - villantós reklámját, mit tesz ebben az esetben. A médiahatóság korábbi érvelése az volt, hogy a nézők tudatosan észlelték az MVM reklámszpotját, és jelentették be, tehát nem lehet szó tudat alatti észlelésről. Csakhogy a reklámtörvény a lélektani értelemben vett észlelést említi, ami nem csupán a villanás felismerését jelenti, de az is, ahogyan reagálunk a reklámra, ahogyan viszonyulunk hozzá. Egy 15-30 perces reklámról el tudjuk dönteni, hogy tetszik vagy sem, érdekes vagy érdektelen számunkra, de egy mosóporhirdetés közben felvillantott logóhoz, szlogenhez nem lehet ugyanígy viszonyulni.
A sors fintora, hogy 2014-ben az akkor még nem kormányhoz közeli Origo Tech rovata fejtette ki részletesen, mit lehet és érdemes elrejteni egy videó 25. képkockájában
Frissítve: 2019.04.20 16:12