Takarékszövetet és hitelcéget is büntetett a jegybank

A Korona takarék és az Oney is többmilliós bírságot kapott a teljes hiteldíj mutatóval kapcsolatos jogsértések miatt

Két pénzintézetet is megbüntetett az MNB: a Korona Takarék Takarékszövetkezetet 10 millió forint, az Oney Magyarország Zrt.-t 8 millió forint fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a teljes hiteldíj mutatót (thm) érintő jogsértések miatt -írja az MTI.,

A jegybank szerint a bírság összegének megállapításánál figyelembe vették, hogy a jogsértő gyakorlat a fogyasztók széles körét érintette és sértette az ügyfelek tájékozódáshoz való jogát. A bírság mellett az intézményeket kötelezték a vonatkozó előírások betartására. Az MNB az intézkedéseket azzal indokolta, hogy a Korona a thm-plafonnál drágábban hitelezett, és korlátozta a panasztétel lehetőségét, az Oney pedig nem megfelelően számította és nem feltűnően jelenítette meg a thm értékét – a szövetkezetnél 2014 és 2017, a hitelintézetnél 2016 és 2017 közötti időszakot vizsgáltak az ellenőrzés során.

A thm 1 évre vetítve tartalmazza a fogyasztói hitelek szerződésszerű teljesítéshez kötődő valamennyi, tőkén felül fizetendő terhét – kamatot, költségeket, díjakat – és ezzel segíti a fogyasztókat a megfelelő kölcsön kiválasztásában. Ezért is jogszabályi előírás, hogy a thm értékét a kereskedelmi kommunikációban feltűnően, a rövidítés feltüntetésével és egy tizedes jegy pontossággal minden esetben meg kell adni.

Szerző
2018.05.16 13:39

700 ezer autót hív vissza a Volkswagen

Publikálás dátuma
2018.08.20 18:11
Illusztráció
Fotó: Shutterstock/
Elektronikai meghibásodás veszélye miatt visszahív szervizre 700 ezer Tiguan és Touran típusú autót a Volkswagen - jelentették be hétfőn a német autógyár wolfsburgi központjában.
A visszahívás a Tiguan városi terepjáró és a Touran egyterű autó tetőablakkal és hangulatvilágítással felszerelt új modelljeire vonatkozik. A meghibásodás a panorámatető megvilágításában keletkezhet, a berendezésbe nedvesség szivároghat be, ami rövidzárlatot okozhat. A legrosszabb esetben tűz keletkezhet az autóban. Az autókat továbbra is lehet használni, de ha a tetőablak vezérlő modulja körül nedvesség beszivárgására utaló barnás folt jelenik meg, sürgősen a legközelebbi szakszervizbe kell hajtani - mondta a gyártó szóvivője német hírportálok beszámolói szerint. A meghibásodás az idén július 5. előtt gyártott autóknál fordulhat elő. A legtöbb érintett gyártmányt Németországon kívül értékesítették. 
Szerző
2018.08.20 18:11

Nyakló nélkül tankolunk, soha ennyi üzemanyag nem fogyott

Publikálás dátuma
2018.08.18 09:00

Fotó: Népszava/ Szalmás Péter
Bár ezt az autósok biztosan másként látják, nemzetközi összehasonlításban Magyarországon olcsónak számít a gázolaj. Erre rátehet még egy lapáttal a forint gyengülése is, a fuvarozók inkább itthon tankolnak.
Az első félév során 8,2 százalékkal rekordszintre, közel 1,8 milliárd literre ugrott a márkás hazai kutak üzemanyagforgalma az előző év hasonló időszakához képest – derül ki a nagy olajcégeket összefogó Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) friss adatsorából. Ezen belül a gázolaj mennyisége is most először ugrott egymilliárd liter fölé; ez egyszersmind jelentős, 9,8 százalékos forgalomugrás, ami a 2015-ös utáni második legmagasabb érték. Benzinből 676 millió liter fogyott, ami ugyan még messze áll a 2007-es csúcstól, mégis tisztes, 5,6 százalékos bővülés: eme érték szintén csak a 2016-osat haladja meg. A prémiumüzemanyagok népszerűsége szintén egyre nő: a benziné 23 százalékkal 43 millió literre emelkedett, ami már közelíti a teljes forgalom tizedét. A felturbósított dízel iránti igények ugyan csak 6,4 százalékkal fokozódtak, aránya viszont tényleg csak egy hajszállal áll a 10 százalék alatt. A márkás kutak forgalomnövekedési adata ezúttal meghaladja az összes hazai töltőállomásnak a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) ugyane időszakra nyilvántartott, lapunk által már korábban bemutatott 6,8 százalékát.
Az emelkedés mértéke a MÁSZ-t is meglepte – közölte kérdésünkre Grád Ottó főtitkár. Korábban azt feltételezték, hogy a fél év alatt mért körülbelül 10 százalékos áremelkedés némileg visszavetheti a lényegében öt éve tartó növekedés ütemét. Ám a jelek szerint a gazdaság és a jövedelmek bővülése az üzemanyagok iránti igényeket az áremelkedés dacára se vetette vissza. Ebben szerepet játszhat a forintgyengülés is: a fuvarozók eurós bevételeikből a gyengébb forint miatt Magyarországon több gázolajat tankolhatnak, mint a környező államokban. (Mint arról korábban beszámoltunk, a Cargopedia nyilvántartása szerint jelenleg a térség nyolc állama közül Ukrajna, Románia és Ausztria után Magyarországon a negyedik legolcsóbb a dízel.) Azt, hogy a közlekedők kimutatásunk szerint egyre szívesebben fordítják kormányukat márkás kutak felé, Grád Ottó úgyszintén a javuló gazdasági körülményekkel, a minőség fokozódó megbecsülésével magyarázta.
2018.08.18 09:00
Frissítve: 2018.08.19 10:58