A mostani két kifutópálya "megtelt", ami csökkenti az ország versenyképességét és a gazdaság egészére kihat - egyebek között ezzel érvelt a közlekedési miniszter is, aki "történelmi horderejűnek" nevezte a mostani kormányhatározatot. Chris Grayling szerint a beruházást az Egyesült Királyság nemzeti érdekei diktálják. Ugyanakkor elismerte, hogy a harmadik pálya megépítése "heves érzelmeket szít". Azzal igyekezett megnyugtatni az ellenzőket, hogy a kormány 2,6 milliárd fontos (950 milliárd forintos) kártérítési és zajvédelmi juttatást ad a helyi közösségeknek, és egyúttal az aktuális piaci érték 125 százalékát kínálják azokért a lakóingatlanokért, amelyeket ki kell majd sajátítani.
A repülőtér jelenlegi területétől északnyugatra tervezett harmadik pálya és a kiszolgáló létesítmények tervezett helyén ugyanis most még laknak. A környezetvédő mozgalmak és a helyi lakosság mellett Boris Johnson, London előző polgármestere, a jelenlegi brit külügyminiszter az építés egyik legnagyobb ellenzője. Nemrég azt is közölte, ha kell, "a buldózerek elé fekve" akadályozza meg Heathrow új pályájának megépítését. Márpedig az új kifutópályát 2025 és 2030 között át akarják adni a forgalomnak.