online kereskedelem;webáruházak;

Ez a 10 vállalkozás a hazai online kiskereskedelem legnagyobbja

A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 135 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből.

A legnagyobb magyar webáruházakról a GKI Digital közleményben tett közzé egy 10-es toplistát. Az e-Toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 135 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből. Ezzel 2017-ben ezek a vállalkozások már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 37 százalékáért feleltek, melyhez összesen több mint 5,5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.

Az élen álló hármas – Extreme Digital, eMAG, MediaMarkt – között a lista négy éves történetének legszorosabb eredménye született. A dobogósok mögött pedig egyre komolyabb szakadék kezd kialakulni. Bár a középmezőny szintén nagyon erős, a 4. helyen záró Tesco Online és a 10. helyre került LibriBookline között már többszörös a bevételkülönbség.

A listán szereplő cégek többsége egymás közvetlen versenytársaként már eddig is komoly harcot vívott a vásárlókért és a média felületekért. A toplistás mezőny azonban 2017-ben új kihívót is kapott az Alza.hu személyében. Csehország piacvezető webáruháza mindössze alig 4 hónap érdemi magyar jelenléttel is felért a lista 8. helyére.

A szereplők többsége növekedését a magas kosárértékű műszaki termékekre alapozza. Ám mivel ezeket viszonylag ritkán cserélik a vevők, így a lista szereplői által teljesített rendelések száma mindössze 8 százalékkal tudott emelkedni 2017-ben.

Kiaknázatlan lehetőségek a napi fogyasztási cikkek internetes értékesítésében vannak - mutatja ezt a területen kialakult szoros verseny. Ugyan az első tízbe most még csak a Tesco Online fért be, ám ez változhat. A szegmensen belül régóta jelenlévő G’Roby-t az Auchan Online már működésének első évében megelőzte, és ezzel felért a Tesco mögötti második helyre. De a tőkeerős multik konkurenciaharcán mutatja ahogy a Rossmann után már a DM is megnyitotta saját webáruházát.