Tíz napon is utasok nélkül robogott a felcsúti kisvasút

Publikálás dátuma
2018.08.29. 12:50
FOTÓ: Molnár Ádám
Kiderült az is, hogy az elmúlt egy évben 8,2 millió forint veszteséget termelt.
A 600 millió forint EU-s támogatásból épült kisvasút az elmúlt egy évben 8,2 millió forint veszteséget termelt, pont kétszer annyit, mint a működése első 14 hónapjában. 2016-os indulása óta összesen már 12,3 millió forint mínuszt hozott össze a miniszterelnök hobbivonata – írja az Átlátszó. A portál közadatigénylésben kérte ki a kisvasutat üzemeltető Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítványtól (FUNA), hogy 2017. július 1. és 2018. június 30. között mennyi bevétel származott a jegyértékesítésből, és mennyibe került a kisvasút üzemeltetése. A FUNA válasza szerint az elmúlt egy évben a jegyeladásból 17,8 millió forint bevétel származott, a működtetés viszont 26 millió forintba került. „A bevétel és a kiadások közötti különbséget az általa kapott adományokból fedezi [az alapítvány]. Általánosságban megállapítható, hogy a kisvasúti személyszállítás nem tartozik a legnyereségesebb ágazatokhoz. Megtérülése csak hosszabb távon képzelhető el” – közölte a FUNA. A portál arra is rákérdezett, hogy naponta hány jegyet adtak el, és naponta hány vonat közlekedett 2017. július 1. és 2018. június 30. között. A FUNA megküldte az adatokat, a táblázat szerint az elmúlt egy évben – összesen 31 898 jegyet adtak el – a legtöbb jegy, 1500 darab 2017. december 2-án, a háromnapos Mikulás-ünnepség középső napján fogyott (a másik két Mikulás-napon 870 és 1 200 db)  – és 2018 májusában és júniusában összesen 10 napon utasok nélkül jártak a vonatok. Ahogy korábban, most is feltűnő, hogy legtöbbször 0-ra végződik az eladott jegyek száma: mindössze egyszer volt nem kerek végződésű jegyeladás (148 db), a többi mind tízzel osztható – tette hozzá az Átlátszó.
Szerző

Erre figyeljen a HÉV-en szeptembertől, ha nem szeretne komoly büntetést

Publikálás dátuma
2018.08.29. 12:06
Illusztráció
Fotó: Népszava
A Budapest közigazgatási határán kívüli megállókban csak előre megváltott kiegészítő jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a szerelvényekre egy új szabály szerint.
Szeptembertől új jegyvásárlási szabályok lépnek érvénybe a HÉV-vonalakon - írja közös közleményében a MÁV-HÉV, a BKK és a MÁV.
A Budapest közigazgatási határán kívüli megállókban csak előre megváltott kiegészítő jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a szerelvényekre 2018. szeptember 1-től.

Aki ezt elmulasztja, a vonaton csak pótdíj fizetése mellett vásárolhat kiegészítő jegyet. Olyan, közigazgatási határon kívül eső megállónál felszállva, ahol nincs pénztár vagy jegy- és bérletkiadó automata, továbbra is pótdíjazás nélkül lehet megvenni a jegyet a HÉV-en.
Az új szabállyal kapcsolatban a hónap végéig tart a türelmi időszak; az ellenőrök októberig még nem szabnak ki pótdíjat, de felhívják a figyelmet az elővételi jegyvásárlás kötelezettségére. A jegypénztárak, automaták és ügyfélközpontok a BKK térképén kereshetőek.
Szerző

Meghalt egy buszsofőr az egyik budapesti végállomáson

Publikálás dátuma
2018.08.29. 11:46
illusztráció
Fotó: Vajda József / Népszava
Az Örs vezér terénél leparkolta a járművet, majd rosszul lett. A BKV szerint a buszvezető 36 éve dolgozott náluk.
Meghalt egy buszsofőr Budapesten az Örs vezér téri busz végállomáson kedden reggel nyolc óra körül – tudta meg az egyik olvasójától az Index. A portál azt írja, hogy egy szemtanú szerint a végállomás területén egy sofőr leparkolta a buszt, az ajtó kinyitása után azonban rosszul lett és eldőlt. Kollégái pár perccel később odasiettek, de már nem tudtak segíteni rajta. Az Index megkereste a BKV-t, a cég pedig megerősítette az információt.
„Társaságunk az 58 éves járművezetőt – aki 36 éve dolgozott nálunk, és jelenlegegyik legmodernebb autóbuszunkat vezette – saját halottjának tekinti. Orvosi alkalmassági engedélyét július 30-án újította meg, a haláleset nem forgalmi tevékenység közben történt.”

– közölte a portállal a BKV.

Szerző
Frissítve: 2018.08.29. 11:53