Még egy utolsó fricskát kap Simicska

Publikálás dátuma
2018.08.29 18:00

Fotó: MTI/ Koszticsák Szilárd
A kormánypárti bulvárlap, a Ripost jövője is bizonytalanná válhat a következő hetek átszervezései nyomán, az Echo Tv profilváltása már el is kezdődött.
Az Echo Tv közvetíti élőben pénteken este a Telekom Veszprém mérkőzését a szlovén Celje ellen - egy a kormányközeli médiaátszervezést közelről követő forrásunk szerint a meccsközvetítés az egyik első jele lehet a nézők számára Mészáros Lőrinc televíziója profilváltásának. Vagyis az eddig alapvetően közéleti tartalmakat sugárzó televízióra fokozatosan sport-, és szórakoztató műsorok kerülnek majd egyre nagyobb számban. Hogy miért pont a Telekom Veszprémmel kezd az Echo a sportprofilja építésébe, az is beszédes lehet, a klub meccseit tavaly nyárig törzsszurkolóként látogatta Simicska Lajos és családja, de miután a Mészáros Lőrinchez kötődő Duna Aszfalt Zrt. többségi tulajdont szerzett a Veszprém Handball Team Zrt.-ben, a VIP-páholy bérletét egyszer csak nem újították meg. Szintén a folyamat része, hogy Klausmann Viktor az eddiginél többet lesz majd a képernyőn: információink szerint lesz majd egy külön reggeli műsora is. Ő egyébként eddig közéleti műsort vezetett, de a bulvárban is bevethető, hiszen korábban a Szerencsekerék vagy a Lottó Show műsorvezetője is volt. Lapunk még júniusban írt arról, hogy mivel Orbán Viktor elégedetlen a kormányzathoz köthető médiumok működésével, akár még a nyáron alapvető átszervezések várhatók, aminek a legvalószínűbb iránya, hogy a jelenleginél sokkal több médiaérdekeltség kerülhet Mészáros Lőrinchez. A 444.hu a héten részletesen felvázolta, mi várható a következő időszakban: eszerint minden fontosabbnak tartott televízió-, rádiócsatornát, nyomatott és online lapot egy ernyőcég, mégpedig a július 31.-én Liszkay Gábor alapította Media Fundamentum Nonprofit Zrt. alá szerveznek be, így ide kerül az összes megyei napilap mellett a Nemzeti Sportot és számos bulvármagazint kiadó Mediaworks, a Hír Tv, az újraindított Magyar Nemzet, az Echo Tv, a Karc Fm és a Retro Rádió is. A folyamatot a 444 szerint a Mészáros Lőrinchez tartozó Konzum Nyrt. elnök-vezérigazgatója, Jászai Gellért menedzseli majd, a konzorcium vezetője Vaszily Miklós lehet. Információink szerint ugyanakkor Vaszily Miklós nem megy a Fundamentumhoz, korábban az Echo Tévé vezetésére hívták, de a legvalószínűbb, hogy marad a közmédiánál. Az új cég alá szervezik be viszont a Lokál című ingyenes kiadványt is, valamint a Bors is, marad viszont „külön” egyelőre a TV2, bár a csatorna működésével Orbán Viktor kifejezetten elégedetlen, mivel a tévébe öntött állami reklám-milliárdok ellenére sem sikerült az RTL Klub versenytársává formálni. Utóbbi azért érdekes, mert ugyanolyan duplikáció jön létre, mint az Echo Tv és a Hír Tv, a Magyar Idők és a már szinte biztosan újrainduló Magyar Nemzet esetében: ugyanazon porfólióban két a piacon elvileg egymással versenyhelyzetben lévő, azonos célközönségnek szóló, azonos profillal rendelkező médium jön létre. Az Echo Tv profilváltása már tény, a Magyar Nemzet újraindulásával párhuzamosan korábban közölt információink szerint megszűnik a Magyar Idők (bár Gajdics Ottó a lap főszerkesztője utóbb azt mondta, erről ő nem tud), és már idézett forrásunk szerint a Ripost sorsa is komolyan megkérdőjeleződik ebben a helyzetben. „Amikor a Ripostot létrehozták, még nem volt kormányközeli lap a Bors. A két lap példányszáma szignifikáns különbséget mutat, tehát, ha az átszervezés egyik fő oka a költséghatékonyság, akkor felmerül a kérdés, hogy miért is van rá szükség” - tette fel a kérdést forrásunk, hangsúlyozva, hogy konkrét döntés még nem született az ügyben. A Bors jelenleg is 60 ezer példány körül fogy el stabilan, a Ripostot ugyan nem auditálták, de az eladott példányszáma ennek töredéke lehet. A következő hetekben a jelek szerint folyamatos változásokra, bejelentésekre számíthatunk.
2018.08.29 18:00
Frissítve: 2018.08.29 21:54

Tovább hallgat a kormány Gruevszkiről

Publikálás dátuma
2018.11.18 17:53

Fotó: AFP/ ROBERT ATANASOVSKI
Továbbra sem tudják az Orbán-kormány képviselői, miként kommunikáljanak a nyilvánosság előtt arról, hogy a vesztegetésért jogerősen elítélt macedón ex-miniszterelnök, Nikola Gruevszki vélhetően illegális úton és a magyar kabinet segítségével szökött Magyarországra börtönbüntetése elől. A hétvégén Gulyás Gergelytől, a Miniszterelnökséget vezető minisztertől próbálták megtudni újságírók, ki adott felhatalmazást arra magyar diplomatáknak, hogy Albániából Budapestre hozzák a politikust. Gulyás nem tudott érdemi választ adni, mindössze annyit mondott, Gruevszki ügyében már zajlik a menekültügyi eljárás. Amikor az RTL Klub újságírója felvetette, hogy amikor utaztatták Gruevszkit, még semmilyen eljárás nem folyt, a miniszter csak annyit mondott: az eljárás lezárásáig semmilyen információt nem ad. A kormánynak pedig van ideje kommunikációs stratégia kidolgozására: az Orbán Viktorral minden jel szerint jó viszonyt ápoló macedón politikus menedékkérelmének elbírálása akár hónapokig is eltarthat. A Magyar Helsinki Bizottság nemrég jogi összefoglalót közölt a Gruevszki-ügyről, amelyben azt is leírták, ha a kormány betartaná saját szabályait, Gruevszkinek – mivel érvényes úti okmányok nélkül jött Magyarországra – most nem Budapesten, hanem egy tranzitzónában lenne a helye. – Magyarország törvényt sért azzal, hogy nem adja ki Macedóniának a jogerősen elítélt egykori miniszterelnöküket, akinek magyar diplomaták segíthettek eljutni Magyarországra – jelentette ki vasárnap a Párbeszéd szóvivője. Barabás Richárd szerint ezért a magyar külügyminiszternek, Szijjártó Péternek le kellene mondania. – A külföldi sajtóból lehet tudni, hogy a magyar nagykövetségek, a tiranai és a montenegrói nagykövetségek munkatársai aktívan részt vettek Gruevszki szöktetésében, és aktívan hozzájárultak, hogy ez az illegális migráns egyébként törvénytelen módon kerüljön Magyarország területére megsértve a magyar törvényeket, és megsértve a déli határzárat is – fogalmazott. Mindeközben a Fideszhez közeli médiacégek Macedóniában próbálják támogatni a Gruevszki nevéhez köthető VMRO-DPMNE pártot. A hvg.hu arról írt: a magyar kormányhoz közeli médiacégek – melyek mögött Schatz Péter, a Szlovéniában is jelen lévő Ripost egyik társtulajdonosa, illetve Adamik Ágnes, a Magyar Televízió egykori vezető munkatársa áll – tavaly jelentek meg az országban, s napi- és hetilapokból, internetes oldalakból és egy tévéállomásból álló médiabirodalmat építettek ki.
Szerző
2018.11.18 17:53

Ön mit tippelt? Mutatjuk a hatos lottó nyerőszámait

Publikálás dátuma
2018.11.18 16:46
Illusztráció
Fotó: Shutterstock/
A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 46. héten megtartott hatos lottó számsorsoláson a következő számokat húzták ki:
Nyerőszámok: 8 (nyolc) 21 (huszonegy) 26 (huszonhat) 30 (harminc) 39 (harminckilenc) 40 (negyven) Nyeremények: 6 találatos szelvény nem volt; az 5 találatos szelvényekre 331 350; a 4 találatos szelvényekre 7055; a 3 találatos szelvényekre 1710 forintot fizetnek.
2018.11.18 16:46