köznevelés;iskolai lövészet;honvédelmi ismeretek;

2018-09-18 14:12:10

Háborúra tanít a "kereszténydemokrata" köznevelés, és ez ellen már katolikusok is felszólalnak

Erőszak és gyűlölködés helyett a békességre törekvésről, empátiáról és erőszakmentes konfliktuskezelésről kéne tanítani a középiskolásnak - olvasható egy katolikus közösség nyílt levelében, amiben a honvédelmi alapismeretek tárgy ellen emelnek határozottan szót.

Lassú, de biztos lépésekkel militarizálja a társadalmat az Orbán-kormány: nemrég 197 iskolai lőtér építéséről rendelkezett az Emmi, a tornaórákat pedig küzdősportok oktatásával "színesítik". Ehhez jön hozzá a Honvéd Kadét Program. 

Egy nappal a hivatalos tanévnyitó előtt jelent meg a „honvédelmi alapismeretek” tantárgy kerettanterve a Magyar Közlönyben. A bevezető szerint a honvédelmi alapismeretek „közismereti, választható érettségi tantárgy” lesz. A kerettanterv „alaki felkészítéssel” kezd, amelyben a következők szerepelnek elsajátítandó ismeretekként:   

A 9-12. osztályos gimnazistákat később még lőelméletre, katonai testnevelésre, vagy épp a terrorizmus jellemzőire oktatják a tantárgy keretein belül, sok hasonló ismerettel együtt.

Egyházi közösségtől szokatlanul határozottan állt ki mindez ellen a katolikus Bokor Bázisközösség - szúrta ki a Mérce. Az erőszakmentességet hirdető közösség a minap nyílt levélben üzent a magyar kormánynak, amelyben arra kéri a döntéshozókat, hogy vonják ki az iskolákból a Honvéd Kadét Programot.

"Aggódással tölt el bennünket, hogy gyermekeink, fiataljaink az erőszakos megoldások erényként való oktatásában részesüljenek" - olvasható a levélben. Mint írják, az Ószövetség és Jézus után, még a II. vatikáni zsinat is arra biztat, hogy "a gyűlölködés helyett a békességre törekvés szellemével és gyakorlati megvalósításával járuljunk hozzá az emberiség boldogulásához".

- fogalmaznak. A közösség álláspontja szerint a középiskolás életszakaszban, amikor a fiatalok a legnyitottabbak, de legbefolyásolhatóbbak is, a kadétprogram tartalmával ellentétben inkább a helyes önismeretre, empátiára, konfliktuskezelésre, erőszakmentes kommunikációra kellene motiválni és tanítani őket. Mint írják,

A honvédelmi alapismeretek beszuszakolása az amúgy is jelentősen túlterhelt diákok órarendjébe viszonylag nagy szakmai felháborodást szült, ám a kritika teljes figyelmen kívül hagyása mellett vezették be az új tantárgyat. Várhatóan a katolikus szervezet érvelése sem fogja meghatni a parlamentben és minisztériumokban ülő "kereszténydemokratákat".