Interjút adott Homolya Róbert, a nyáron kinevezett MÁV elnök-vezérigazgató a hvg.hu-nak. Ebben azzal kapcsolatban, hogy az Átlátszó lefotózta egy jachton, amelyet Mészáros Lőrinc és üzlettársai is használtak, Homolya azt mondta,
Arra a kérdésre, hogy ezek szerint személyes kapcsolatban van-e velük, közölte: ez túlzás, 2010 előtt dolgozott Szijj Lászlónak, onnan van az ismeretség. Azt mondta, Mészáros Lőrincet is ismeri személyesen, hivatalos rendezvényeken találkozott vele, például a komáromi Duna-híd alapkőletételén.
Homolya az IC+ programmal kapcsolatban azt mondta: arról nincs vita, hogy kellenek a MÁV-Startnak új intercitykocsik. „Én azt gondolom, hogy a kocsi jó, a szükséges uniós szabványokkal és engedélyekkel rendelkezik, de tény, hogy az ütemtervben a MÁV-Start azt vállalta, hogy 20 készül el 2018 év végéig, és csak 6 lett kész. Az is komoly kérdés, hogy ez milyen kapacitásokat vett el egyéb tevékenységektől” – közölte.
Szavai szerint lehet, hogy be kell vonniuk a piacot is. „Nekünk kellenek az új kocsik, de lehet, hogy azokat nem a MÁV-Startnak mint személyszállítási közszolgáltatónak kell legyártania” – jelentette ki.
Az interjúban Homolya arról is beszélt, hogy Zugló és Kőbánya alsó állomás őszre megújulhat, de Kőbánya-Kispestre szerinte még nagyjából öt évet kell várni.
A reptéri gyorsvasúttal kapcsolatban közölte: a projekt tervezésére és előkészítésére kaptak uniós forrást, és „a projektben már nem a vasúti megvalósíthatóság a fő kérdés, hanem az, hogy privatizálva lett a reptér, és az a koncessziós szerződés milyen beavatkozást enged a területen”. Ugyanis a repteret üzemeltető cég használatába adták azt a területet 75 évre.
Szavai szerint a HÉV-fejlesztés már biztos, teljes járműcsere lesz, és a csepeli és ráckevei vonalat alagútban bevezetik a Kálvin térig. A szentendrei HÉV pályáját is teljesen felújítják. A gödöllői HÉV-et a főváros készíti elő, a műszaki tartalmáról még nincs pontos döntés, vita van még róla, hogy össze kell-e kötni a 2-es metróval.
A Déli és Nyugati pályaudvar közé épített vasúti alagúttal kapcsolatban pedig azt mondta: az egész nem értelmezhető a Budapesten belüli elhanyagolt vonalhálózat fejlesztése nélkül. „Hiába lesz ott alagút, ha utána kijön a vonat, és 40-nel tud csak továbbmenni. Ezt az egész problémát együtt kell kezelni” – tette hozzá.