plakát;

2019-02-21 12:00:00

Irodalom hangulatjelekkel a köztereken

Budapest harminc pontján citylight plakátokon találkozhatunk magyar költők verseivel egészen új formában.

Kevés embernek jut eszébe, milyen izgalmas lenne Messenger üzenetet kapni Radnóti Miklóstól, vagy éppen Petőfi Sándortól. A MyAd Marketing csapata ezt most meg is valósította. A MyPoetry kampány keretében plakátjaikon versrészletek jelennek meg Facebook csevegőn párbeszédes formában, hangulatjelekkel teletűzdelve.

Sokunk életében van jelen az online kommunikáció, amely a fiatalabb korosztály esetében még inkább elmondható. Ez a MyAd Marketing zseniális kampányának az alapja. Plakátjaikkal szeretnék közelebb hozni az irodalmat az iskolásokhoz is, hogy szívesen olvassanak verseket, a kötelező irodalmakat pedig pozitív élményként éljék meg. Alapötletüket otthonról hozták, mivel több kolléga felső tagozatos, gimnazista gyermekénél azt tapasztalták, hogy nehéz őket rávenni egy kötelező irodalom elolvasására, hosszú memoriterek megtanulására. Ráadásul a mai gyerekek már másképp kommunikálnak, és érdeklődésüket felkelteni is csak másfajta eszközökkel lehet. Egyik kollégájuk ezt tudván, egészen frappánsan sikerült megszerettetnie a 13 éves kislányával a verstanulást. Hangulatjelekkel (emoji) értelmezve haladtak végig a vers sorain és értelmezték azt. A módszer más gyerekeknél is bevált, és valóban segítette a művek megértését. Ez a felfedezés pedig a MyPoetry-ben teljesedett ki.

A plakáton már messziről ismerősnek tűnik a Messenger felülete, a beszélgetőpartnerek vagyis a költők fényképe és az üzenetek. A versrészletek szó szerint idézettek, a tartalom nem vész el, és sokak számára is ismerősen csengenek. A költők és az idézetek kiválasztásakor az alkotók figyelembe vették az iskolai tananyagot is, így remélhetőleg más diákok számára is segítséget nyújtanak a tanulásban. Természetesen sok személyes kedvenc közül is válogattak.

A MyAd Marketing csapata kétségkívül nagyon jól ismerik a fiatalok online beszélgetési szokásait, a plakátok kísértetiesen hasonlítanak egy fiatal mobiltelefonján felugró Messenger ablakra. A hangulatjelek és az üzenetre adott reakciók egyrészt tükrözik a költő érzéseit, másrészt a fiatalok is könnyen tudják értelmezni az ikonok jelentését, ezáltal könnyebben megértik a költő gondolatait és belső világát is. Egy képen egyszerre van jelen a költő versével és a 2019 fiatalja is. Igen izgalmas találkozása ez a két világnak, és ez is egy ékes bizonyítéka annak, hogy bár a változás állandó és szükségszerű, de a költészet örök és érték.

A MyPoetry kampány révén a plakátok február végéig lesznek láthatóak a köztereken, és közösségi felületeken is megosztja a MyAd Marketing a verses tartalmakat. Érdemes nyitott szemmel járni és rábukkanni egy-egy költő ismerős gondolataira.