autóbérlés;Orbán Ráhel;MTÜ;

Képünk illusztráció

- Menő villa, menő kocsik: flottás autó is jut Orbán Ráhel kedvenc divatcégének

A Magyar Turisztikai Ügynökséget és három leányvállalatát is ellátják bérelt autókkal egy nagy volumenű közbeszerzés révén.

Csak nemrég költözött be budai villaszékházába a Magyar Divat és Design Ügynökség (MDDÜ), melyet Orbán Ráhel barátnője vezet, és már új, bérelt autóflottából is válogathatnak.

Az európai közbeszerzési értesítőből, vagyis a TED-ből derül ki ugyanis, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) nettó 490 millió forintért bérel 46 autót magának, valamint alá tartozó leányvállalatoknak- így az MDDÜ-nek, a Kisfaludy 2030 turisztikai vállalatnak, valamint a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség Nonprofit Zrt.-nek 

Az értesítő alapján az ügynökség 36 hónapos határidővel bérli a járműveket: a bérelt flotta zömét alsó-középkategóriájú autók teszik ki, de van közöttük hét darab vezetői jármű és három, hét személy szállítására alkalmas mikrobusz is – a vezetői autók darabját mintegy havi 258 ezer forintért, a mikrobuszokat havi 430 ezer forintért használhatják az ügynökség munkatársai és vezetői. 

Hogy a három leánycég, illetve a felettük álló MTÜ milyen elosztásban kapja meg és használhatja a bérelt flotta darabjait, arra nem tér ki a pályázati leírás – arra sem, hogy a megrendelést mi indokolja.

A pályázat győztese a francia tulajdonú Arval Magyarország Járműparkkezelő lett. Hogy a vesztesek milyen ajánlatot tettek volna, nem tudni: az ajánlati összesítő szerint a tenderen elbukó Régió Terv Regionális Tervezési Kft. és a CFS Europe Zrt. elfelejtette letenni a 200 ezer forintos ajánlati biztosítékot, ami a pályázat előfeltétele lett volna.

Azért vannak a jó barátok

A 24.hu január elsején számolt be róla, hogy a Magyar Divat és Design Ügynökség egy Istenhegyi úti villát használhat irodaházként. Az MDDÜ-t a miniszterelnök legidősebb lányának barátnője, Bata-Jakab Zsófia vezeti, aki korábban a Divatipari Marketing Igazgatóság feje is volt. Az országimázst a design- és divatipar eszközeivel javítani próbáló, nemzetközi kapcsolatépítésben is utazó divatügynökséget tavaly alapították: hivatalos oldala jelenleg sincs, a Facebookon is angol nevén lehet elérni és nyomon követni.

Orbán Ráhel formálisan nincs jelen a vállalkozásban, ahogy a divatvilágban sem: befolyását a hírportál szerint azért jelzi, hogy 2018 júniusában a divatipari igazgatóság egy exkluzív vacsorán az ő személyes jelenlétével is demonstrálta a szakma hazai képviselőinek, kivel kell jóban lenni.  

A migrációs válság folyamatos Trianont jelent Európának, egy hidegháború utáni újabb olyan nagyobb korszakot, amely szintén kulturális, ember- és területáldozatokkal járhat - mondta Lezsák Sándor.