Előbbi társaságot egyenesen saját állományából adja át: tavaly júniusban ugyanis a megszűnt nemzeti fejlesztési tárcától hozzá került a hajóscég feletti tulajdonosi jog.
A Mahart személyszállítási üzletágából 1994-ben alakult Mahart-Passnave többségét 2008-ban a fuvarozással foglalkozó Masped vásárolta meg, ám a csomagot az állam 2013-ban visszavette. A cég kisebbségi része az offshore-szerű, svájci hátterű Viking Hungary-é. A leginkább a Dunán üzemelő személyhajózási társaság rendkívül jó haszonkulccsal működik: néhány milliárdos árbevételének rendre harmada-negyede nyereség.
A Balatoni Hajózási Zrt. eddig nem szerepelt az állami joggyakorlói listán, mivel az állam a társaságban meglévő kisebbségi részét 2008-ban eladta a többséget addig is birtokló tómenti önkormányzatoknak. A bonyolult szerződés ugyanakkor a helyhatóságokat további befektetésekre kötelezte, amit mindmáig nem teljesítettek. Így a tulajdonrész most visszaszáll az államra. A balatoni víziközlekedési társaság szintén nyereséges.
A mára kiüresedett eredeti hajózási holdingcég, az állami Mahart Zrt. feletti tulajdonosi jogokat változatlanul Bártfai-Mager Andrea gyakorolja.
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Zrt. részvényesi jogait a miniszterelnök kabinetfőnöke, Rogán Antal gyakorolja. Az állami cég életére kiemelt befolyást gyakorol a kormányfő legidősebb lánya. Mint azt Guller Zoltán vezérigazgató korábban lapunknak kifejtette, az országmárka kialakítása kapcsán alkalomszerűen ki szokta kérni Orbán Ráhel véleményét. Orbán Viktor lánya tanácsait szabadidejében fogalmazza meg, ezért ellenszolgáltatást nem kap, pozíciót nem visel – szögezte le. Az MTÜ-tulajdonú Magyar Divat és Design Ügynökséget mindenesetre Orbán Ráhel barátnője, Bata-Jakab Zsófia vezeti.