Giro d’Italia léptékű sporteseményt nem mindennap rendeznek Magyarországon, még úgy sem, hogy várhatóan a huszonegyből „csak” három szakasz lesz majd Magyarországon. Az eseményt évről évre óriási érdeklődés övezi: 2018-ban 198 országban volt látható a verseny. Világszerte más-más csatornákon követhetők a szakaszok: Olaszországban a Rai a jogtulajdonos, míg hazánkban és számos európai országban az Eurosport sugározza az eseményeket.
Részletesebb nézettségi adatokat kértünk az Eurosport tulajdonosától, a Discovery Communicationstől, illetve a magyar Eurosporttól is, ám egyelőre nem kaptunk választ. Ugyanakkor a korábban közzétett számok azt mutatják, évről évre egyre többen kíváncsiak a Giro d’Italiára.
Két éve az azt megelőző 15 esztendő rekordnézettségét érte el az Eurosport: a drámai záró szakaszt, amikor Tom Dumoulin 53 másodperces lemaradásból visszatornázta magát az első helyre, mintegy 4,8 millióan kísérték figyelemmel a csatornán Európa-szerte. Tavaly további 26 százalékos nézőszám emelkedésről lehetett olvasni a verseny egészét illetően.
Hollandiában két év alatt megháromszorozódott a nézettség – mindez Dumoulin 2017-es győzelmével és tavalyi második helyével magyarázható –, de Chris Froome 2018-as sikerének köszönhetően az Egyesült Királyságban is 15 százalékos növekedést tapasztaltak az egy évvel korábbi számokhoz képest. Ami pedig már nem csak az Eurosportot illeti, becslések szerint világszerte 800 millió néző követhette figyelemmel a három hét küzdelmeit.
A Giro d’Italia népszerűsége tehát jelentősen emelkedett az elmúlt években, emellett pedig Facebook-oldalának is több mint 1,1 millió követője van, míg Twitteren és Instagrammon 661 ezer és 548 ezer ez a szám.
Magyarország ezen szempontok figyelembe vételével jó üzletet kötött, ugyanakkor azt egyelőre nem tudni, hazánk mekkora összeget fizet a versenyt szervező RCS Sportnak, illetve a várható turisztikai bevételek és a verseny Magyarországot népszerűsítő hatásai ehhez képest mekkorák lesznek.