Már biztos: Budapestről rajtol a Giro d'Italia, csak az a kérdés, hogy megéri-e

Publikálás dátuma
2019.04.13. 11:00

Fotó: Bettini Roberto /
Az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztosi Iroda tájékoztatása szerint a hivatalos bejelentés hétfőn délután történik majd meg.
Giro d’Italia léptékű sporteseményt nem mindennap rendeznek Magyarországon, még úgy sem, hogy várhatóan a huszonegyből „csak” három szakasz lesz majd Magyarországon. Az eseményt évről évre óriási érdeklődés övezi: 2018-ban 198 országban volt látható a verseny. Világszerte más-más csatornákon követhetők a szakaszok: Olaszországban a Rai a jogtulajdonos, míg hazánkban és számos európai országban az Eurosport sugározza az eseményeket.
Részletesebb nézettségi adatokat kértünk az Eurosport tulajdonosától, a Discovery Communicationstől, illetve a magyar Eurosporttól is, ám egyelőre nem kaptunk választ. Ugyanakkor a korábban közzétett számok azt mutatják, évről évre egyre többen kíváncsiak a Giro d’Italiára.
Két éve az azt megelőző 15 esztendő rekordnézettségét érte el az Eurosport: a drámai záró szakaszt, amikor Tom Dumoulin 53 másodperces lemaradásból visszatornázta magát az első helyre, mintegy 4,8 millióan kísérték figyelemmel a csatornán Európa-szerte. Tavaly további 26 százalékos nézőszám emelkedésről lehetett olvasni a verseny egészét illetően.
Hollandiában két év alatt megháromszorozódott a nézettség – mindez Dumoulin 2017-es győzelmével és tavalyi második helyével magyarázható –, de Chris Froome 2018-as sikerének köszönhetően az Egyesült Királyságban is 15 százalékos növekedést tapasztaltak az egy évvel korábbi számokhoz képest. Ami pedig már nem csak az Eurosportot illeti, becslések szerint világszerte 800 millió néző követhette figyelemmel a három hét küzdelmeit.
A Giro d’Italia népszerűsége tehát jelentősen emelkedett az elmúlt években, emellett pedig Facebook-oldalának is több mint 1,1 millió követője van, míg Twitteren és Instagrammon 661 ezer és 548 ezer ez a szám.
Magyarország ezen szempontok figyelembe vételével jó üzletet kötött, ugyanakkor azt egyelőre nem tudni, hazánk mekkora összeget fizet a versenyt szervező RCS Sportnak, illetve a várható turisztikai bevételek és a verseny Magyarországot népszerűsítő hatásai ehhez képest mekkorák lesznek.
Szerző
Témák
Giro d'Italia
Frissítve: 2019.04.13. 12:05

Bottas indulhat az élről, csúnya baleset a Kínai Nagydíj szabadedzésén (videó)

Publikálás dátuma
2019.04.13. 09:50

Fotó: WANG ZHAO / AFP
A Mercedes finn pilótája nyerte a szombati időmérő edzést. Alexander Albon autójával a falnak csapódott a célegyenesre vezető kanyarban.
Az összetettben élen álló 29 éves versenyzőnek ez az idei első, egyben pályafutása hetedik pole pozíciója, Sanghajban most először startolhat az élről. Bottas mellől csapattársa, a címvédő és ötszörös világbajnok brit Lewis Hamilton indulhat, a harmadik rajtkocka pedig a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettelé (Ferrari) lesz. Vettel csapattársa, a monacói Charles Leclerc negyedik lett, így a rajtrács második sorából a két Ferrari startol. Érdekesség, hogy a harmadik sort a két Red Bull, a negyediket a két Renault, az ötödiket pedig a két Haas foglalhatja el. A thaiföldi Alexander Albon autója a harmadik szabadedzésen, két órával az időmérő előtt a célegyenesre vezető kanyarban megcsúszott és a falnak csapódott. A Toro Rosso annyira összetört, hogy Albon nem tudott részt venni az időmérőn, ezért az utolsó helyről lesz kénytelen rajtolni.
Az 56 körös Kínai Nagydíjat, a Forma-1 történetének ezredik futamát vasárnap 8.10 órától rendezik meg. A rajtsorrend:      1. sor: Valtteri Bottas (finn, Mercedes) Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 2. sor: Sebastian Vettel (német, Ferrari) Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 3. sor: Max Verstappen (holland, Red Bull) Pierre Gasly (francia, Red Bull) 4. sor: Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault) Nico Hülkenberg (német, Renault) 5. sor: Kevin Magnussen (dán, Haas) Romain Grosjean (francia, Haas) 6. sor: Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) Sergio Perez (mexikói, Racing Point) 7. sor: Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 8. sor: Lando Norris (brit, McLaren) Lance Stroll (kanadai, Racing Point) 9. sor: George Russell (brit, Williams) Robert Kubica (lengyel, Williams) 10. sor: Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) Alexander Albon (thaiföldi, Toro Rosso)
Szerző
Frissítve: 2019.04.13. 10:16

Barka Emese az első magyar női birkózó Európa-bajnok

Publikálás dátuma
2019.04.12. 20:44

Fotó: Czagány Balázs / MTI
Az 57 kilós Barka Emese lett a magyar birkózósport első női Európa-bajnoka, miután győzött a bukaresti kontinensviadal pénteki döntőjében.
A csepeli versenyző 4-2-re múlta felül az ukrán Tetjana Kitet, így a 2007-es, a 2013-as, a 2017-es és a tavalyi bronzérem után ezúttal aranyat nyert. Egyúttal a magyar csapat harmadik dobogós helyezését érte el a román fővárosban. Szerdán a szabadfogásúak 92 kilogrammos kategóriájában Veréb István, csütörtökön a nehézsúlyú Németh Zsanett harmadik lett. A fináléban Kit az első lábra támadásával ledöntötte Barkát, aki viszont megőrizte lélekjelenlétét, a földön visszafogott ellenfelére, de ezt a mérkőzésvezető nem vette észre. Ritter Árpád szövetségi kapitány azonnal videobírót kért, és a visszajátszás után Barka is megkapta a maga két pontját (2-2). A vb-bronzérmes és Eb-ezüstérmes ukrán alapvetően lábra támadásokkal próbálkozott, míg a vb-ken és Eb-ken összesen hétszer bronzérmes Barka elsősorban vetélytársa felsőtestét dolgozta meg, de egyik stratégia sem vezetett eredményre. A folytatásban egyikük sem változtatott a taktikáján, csakhogy az ukrán kétszer is belenyúlt a 29 éves magyar birkózó arcába, amiért mindkétszer megintették (4-2). Edzői az Európa Játékokon győztes Barkát óvatosságra intették, ő pedig betartotta az utasítást, hagyta, hogy Kit támadjon, de az akciókísérleteket felkészülten fogadta. Minden próbálkozást hárított, így a csütörtöki három találkozóján bemutatottnál kevésbé akciódús birkózással ugyan, de ismét győzött. "Boldog vagyok. Ma nem birkóztam annyira jól, mint tegnap, nem sikerültek a támadások. Kikényszerítettem azokat a szituációkat, amelyekben jól érzem magam, de nem tudtam pontokat csinálni. Azért nyertem, mert mindennél jobban akartam győzni" - értékelte az MTI-nek pályafutása legnagyobb sikerét Barka.
Szerző
Témák
birkózás