Egy éve letették az alapkövet, azóta sem épül a kilométerenként 3,16 milliárdos M30-as autópálya

Publikálás dátuma
2019.04.15. 08:43

Fotó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az 56,5 kilométer hosszú M30-as a legnagyobb uniós társfinanszírozással megvalósuló beruházás Magyarországon.
Mások mellett két fideszes parlamenti képviselőt és az – azóta már a MÁV-ot irányító – Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős helyettes államtitkárt is felvonultatta az M30-as autópálya alapkövének ünnepélyes letétele tavaly márciusban - ám azóta egy kapavágás nem történt a méregdrága építkezésen, írja a G7.hu. 13 hónappal később mindössze a leendő nyomvonal egyik szakaszán zajlik némi előkészítő földmunka.
A várt közösségi hozzájárulás alapján egyébként jelenleg az 56,5 kilométer hosszú M30-as a legnagyobb uniós társfinanszírozással megvalósuló beruházás Magyarországon. Igaz, erre még az EU-nak is rá kell bólintania, de az országok közötti átjárhatóságot segítő projektek esetében ezzel nem szokott gond lenni.
A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely még tavaly azt mondta, hogy többek közt olyan szempontokból vizsgálják felül a beruházást, hogy melyek a valós és indokolt költségek. Ez alapján a portál szerint még azt sem lehetett kizárni, hogy az M30-as az M4-es Szolnokot elkerülő, az Orbán-Simicska háború kapcsán elkaszált szakaszának sorsára jut, bár valószínűbb, hogy csak átmeneti pénzzavarba került a kormány az uniós támogatások akadozó brüsszeli kifizetése miatt. A megkeresésekre sem az Innovációs és Technológiai Minisztérium, sem Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nem reagált. Az év második felében sok százmilliárd forintot utalt át az Európai Bizottság, az autópálya-építések felülvizsgálatának pedig nem lett semmilyen látható eredménye.
Az első, nagyjából 10 kilométeres szakaszt egyébként a Strabag építi majd Miskolc és Szikszó között. Az utóbbitól Encsig tartó 24 kilométert a Colas építheti meg, az innen Tornyosnémetiig vezető 22 kilométert pedig a Duna Aszfalt és a Hódút konzorciuma. Az M30-as összköltsége nettó 179 milliárd forint, egy kilométerre vetítve 3,16. Az átadási határideje 2021. augusztus.
Frissítés: a NIF az alábbiakat közölte:  "Az M30 autópálya Miskolc-Tornyosnémeti projekt kapcsán közöltekkel szemben a kivitelezés az alapkőletétel után megkezdődött, a beruházás az eredeti ütemezésnek megfelelően halad. A munkaterületen jelenleg régészeti, terület-előkészítési munkák és közműkiváltások zajlanak. A vállalkozók több épületet elbontottak, megnyíltak a bányák, célkitermelők. Folyamatos a szállítóutak építése, egyes szakaszokon megkezdődtek az előkészítő földmunkák, a töltésanyag depóniák kialakítása és a nagytömegű anyagbeszállítás. A kivitelező által készített kiviteli terv egyes részeit már elfogadták, a továbbiak véglegesítése van folyamatban, ezt követheti majd a látványosabb munkavégzés."
Szerző
Témák
autópálya M30
Frissítve: 2019.04.16. 12:32

Felborult egy kisbusz, teljes útzár az M7-esen

Publikálás dátuma
2019.04.15. 08:31

A rendőrség azt kéri, hogy a 70-es kilométernél menjen le mindenki a sztrádáról.
Egy kisbusz a szalagkorlátnak ütközött és felborult.az M7-es autópályán Székesfehérvárnál, Budapest irányában - írja a police.hu.  A kisbusz a baleset következtében az autópálya szalagkorlátját leszakította és annak elemei az úttesten találhatóak. A baleset során többen megsérültek. A helyszínelés idejére az érintett útszakaszt 7 óra 40 perctől teljes szélességében a rendőrség lezárta. A rendőrség kéri, hogy a balesettel érintett útszakaszt már a 70-es kilométerszelvényénél, Szabadbattyánnál kerüljék el.
Szerző
Témák
baleset

Fellélegezhetnek az utasok, lefújták a reptéri sztrájkot

Publikálás dátuma
2019.04.15. 07:17

Fotó: Molnár Ádám / Népszava
Minden járat menetrend szerint közlekedik.
Lefújták a hétfő reggelre meghirdetett sztrájkot a Malév Ground Handling földi kiszolgálónál, minden járat menetrend szerint közlekedik - közölte a Budapest Airport hétfőn reggel az MTI-vel. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője vasárnap éjjel tudatta utasaival, hogy a Malév Ground Handlingnél hétfő reggel 5 és 9 óra között sztrájk lehet, az leginkább a Wizz Air, illetve a Tarom, az Air France és a KLM járatait érintette volna. A társaság reggeli tájékoztatása szerint azonban a sztrájk elmarad, a járatinformációs rendszer szerint minden gép a meghirdetett menetrendnek megfelelően közlekedik.
Szerző