Peru gazdag inka történelmi emlékekben, de egyik sem vonz annyi látogatót, mint a nehezen megközelíthető, magas hegyek között található romváros, Machu Picchu. 2017-ben 1,5 millió látogatója volt, duplája annak, ami az UNESCO szerint elfogadható terhelést jelent a műemléknek. A régészeket, a történészeket és a helyieket rémülettel és dühvel töltötte el, amikor kiderült, hogy új nemzetközi repülőteret terveznek Machu Picchu közvetlen közelébe. A buldózerek már meg is kezdték a földmunkákat a 3800 méter magasan fekvő 600 éves Chincheróban, ami a Szent Völgy bejáratának számít. Önmagában már ez is tönkre tesz egy csomó inkák által épített teraszt és utat, régészek és történészek ezért petíciót írtak az ország elnökének, hogy gondolják újra a terveket és helyezzék át a repülőteret. A pénzügyminiszter azonban közölte: a repülőtér 2023-ra megépül.
A Limából vagy a közeli bolíviai városokból érkező látogatók eddig Cuscóban szálltak le, ahol csak egy kifutópálya van, és ahova csak kisebb gépek szállhatnak le, azok is csak rövid időre. Az új repülőtér kedvez a városnak, amelynek útinfrastruktúrája már túlterheltté vált, ugyanakkor eltereli a látogatókat a városból.
Az új cheincerói, dél-koreai és kanadai cégek által építendő repülőtér azonban lehetővé teszi majd közvetlen járatok érkezését Latin-Amerikából és az USA-ból, és így Machu Picchu még inkább az egyetlen látványossággá válhat Peruban, mintha Angliában csak Stonehenge-t néznék meg a turisták.
Nemrégiben limitálták a belépést Machu Picchuba - külön jegy kell délelőttre és délutánra –, mert az UNESCO azzal fenyegetett, hogy felteszi a veszélyeztetett helyek listájára az inkák egykori rejtett városát.