A BKV-nál nincs kánikulai üzemmód, és a hőguta kerülgeti a járművezetőket, írja közleményében az Egységes Közlekedés Szakszervezet (EKSZ). Ezért már most több tartalék járművet és több, úgynevezett hő-leváltó sofőrt kér a Budapesti Közlekedési Zrt.-nél működő szakszervezet. Az EKSZ évek óta jelzi:
Már most szenvednek a kánikulától a BKV járművezetők: a hatalmas ablakok mögötti vezetőülésben szinte percek alatt elviselhetetlenre forrósodik a levegő, s az utastér hűtését – már, ahol egyáltalán van – elől szinte nem is érezni. A klímaváltozás miatt egyre erősödő nyári forróság pedig nem sok jót tartogat a jövőre nézve.
A cégvezetés azonban egyszerűen nem hajlandó lépni, írják, a buszos ágazatban nincs előre kidolgozott kánikulai menetrend – a villamosnál legalább van valami enyhítés –, s már csak akkor intézkednek, ha valaki rosszul lesz. Egy-egy műszakban viszont legfeljebb kettő, de legtöbbször csak egy helyettesítő ember van, egyszerre két sofőr rosszulléte már megugorhatatlan akadály elé állítaná a fővárosi tömegközlekedésért felelős céget. Naszályi Gábor, az EKSZ elnökének tapasztalata szerint ráadásul a cégnél nem verik nagy dobra, hogy van tartalék ember, de még aki tud róla, az sem mer cserét kérni. Legtöbben azt hiszik ugyanis, hogy megelőzésre, felfrissülésre nem vehetik igénybe a váltást. Ebből előbb-utóbb nagy baj lehet – véli az elnök.
A szakszervezet nem tűzoltást, hanem biztonságos megoldást sürget, még mielőtt egy sofőr rosszulléte tragédiához vezetne.