A mobiltelefon töltöttségét jelző ikon állapota befolyásolja a kedélyállapotot – erre a meglepő és elgondolkoztató eredményre vezetett a londoni Cass Business School kutatása – írta a Qubit. Bízzunk benne, hogy ez és az, hogy már egy utazás hosszát sem időben vagy távolságban határoznak meg, hanem abban, hogy kibírja-e a telefon, amíg odaérnek, csak az angolokra jellemző.
A felmérésben azok, akiknek fel volt töltve a telefonja, pozitív érzésekről számoltak be, akik viszont lemerültek, szorongásról és kellemetlen közérzetről számoltak be. Azok a válaszadók, akiknek a telefonja félig volt csak töltve, is elkezdtek szorongani. A kutatók szerint ennek az az oka, hogy
és ha a felhasználó úgy érzi, mindebből kimarad, az szorongást kelthet benne.
Thomas Robinson, a Cass marketingszakértője szerint a telefon töltöttsége alapján az emberek egymásról is véleményt alkotnak,
Arról, hogy a válaszadók mintája mennyire volt széles és reprezentatív, egyelőre nem tudni, mert a Phys.org-on csak előzetes eredmények jelentek meg, a teljes tanulmányt az összes részlettel a Marketing Theory című folyóirat publikálja majd.
A portál felidézte, hogy egy 2016-os magyar kutatás a gyerekek játékmackójához való ragaszkodásához hasonlította a mobilhoz való viszonyt: a válaszadók 79 százaléka mindössze egy-két órára tudja letenni a telefont. Az amerikai egészségügyi minisztérium kutatása szerint a fiatalok többsége már 2014-ben sem tudta elképzelni az életét mobil nélkül – sokan azt is vallották,