Világszerte csaknem 60 ezer ember elbocsátását jelentették be a bankok

Publikálás dátuma
2019.09.29. 11:49
Képünk illusztráció
Fotó: Shutterstock
A leépítések 90 százaléka az európai pénzintézetekre esett.
A világon a bankok az idén eddig csaknem 60 ezer ember elbocsátását jelentették be, méghozzá gyakorlatilag az összes leépítés az európai bankokat érinti. A Bloomberg szerint a negatív kamatok és a gazdaság növekedésének lassulása miatt a pénzintézetek arra kényszerülnek, hogy csökkentsék a kiadásaikat, amire az egyik megoldás az elbocsátás. Az idén
eddig 58 ezer 200 banki alkalmazott leépítését jelentették be a világon, aminek a 90 százaléka (több mint 52 ezer 400 fő) az európai bankokra esett.

Az ázsiai és csendes-óceáni térségben több mint 500, Észak-Amerikában 2770, a Közel-Keleten és Afrikában pedig kevesebb mint 2500 banki alkalmazott leépítését jelentették be eddig. A legnagyobb létszámleépítők a német bankok. Így például a vezető német bank, a Deutsche Bank azt tervezi, hogy 18 ezer emberétől válik meg 2022 végéig. A Commerzbank pedig a múlt héten jelentette be, hogy 4300 dolgozóját elbocsátja. A Santander spanyol bank több mint 5400, a brit HSBC és a Barclays 4 ezer, illetve 3 ezer, az orosz Alfa-Bank pedig 3 ezer dolgozóját tervezi elbocsátani.
Szerző

Brexit: a Jaguar egy hétre leállítja három brit gyárát november elején

Publikálás dátuma
2019.09.29. 09:38

Fotó: JERZY DABROWSKI / AFP / dpa Picture-Alliance
A vezérigazgató közölte: ha megegyezés nélküli lesz a kilépés az EU-ból, akkor az alkatrészek egy része egy bizonyos ideig nem ér el Nagy-Britanniába.
A Jaguar Land Rover (JLR) egy hétre leállítja a termelést három brit gyárában november első hetében. A cég attól tart, hogy ha megegyezés nélküli lesz a Brexit, akkor az Európai Unióból október végén történő brit kilépés után fennakadások lehetnek az alkatrészellátásban, ami megbénítja a termelést. A legnagyobb brit autógyártó közölte:
akárhogy lesz, megállapodással, vagy anélkül lép ki London az EU-ból, a cég egy hétre biztosan leállítja a termelését.

Ralf Speth vezérigazgató azt mondta, hogy a JLR brit gyárainak napi 20 millió alkatrészre van szüksége, és
ha megegyezés nélküli lesz a kilépés az EU-ból, akkor az alkatrészek egy része egy bizonyos ideig nem ér el Nagy-Britanniába és leáll a termelés.

A vállalatvezető még az év elején arról beszélt, hogy a vállalatnak évente 1,2 milliárd font (450 milliárd forint) többletköltséget okozna, ha európai exportját a brit EU-tagság megszűnése után vámok terhelnék, és ez a cég puszta fennmaradását sodorná veszélybe. A Nagy-Britanniában tavaly gyártott 1,5 millió autónak közel a harmada a JLR három gyárában készült. A német BMW és a japán Toyota korábban jelezte, hogy brit gyáraiban november 1-én egyetlen napra leállítják a termelést.
Szerző

Negyvenmillió dolláros bírságot kapott hamis adatközlés miatt a Fiat Chrysler

Publikálás dátuma
2019.09.29. 08:48

Fotó: MARCO BERTORELLO / AFP
A cég a vizsgálat eredményei szerint „kettős könyvelést” végzett: volt egy adatbázisa, amely a világnak szólt és volt egy másik, ami a tényleges adatokat tartalmazta, amit egyfajta „perselyként” alkalmazott.
Éveken át tartó adathamisítás és a befektetők félrevezetése miatt az amerikai értékpapírpiaci felügyelet (SEC) 40 millió dollár bírságot rótt ki az FCA US cégre és annak anyavállalatára, a Fiat Chryslerre. A SEC azt közölte, hogy az FCA US 2012 és 2016 között hamis havi adatokat közölt az eladott új autókról, továbbá arról, hogy milyen hosszan tartott az eladások éves szintű növekedése, holott az 2013 szeptemberében megszakadt. Az FCA US és a Fiat Chrysler az adatokat havi rendszerességgel az értékpapírpiaci felügyeletnek is megküldte. Az FCA US és a Fiat Chrysler beleegyezett a bírság kifizetésébe, a SEC által közölt indokot nem cáfolta és nem is erősítette meg. A SEC vizsgálódása során kiderült, hogy
az FCA US pénzt fizetett az autókereskedőknek, hogy hamis adatokat közöljenek. Az FCA US eközben „kettős könyvelést” végzett, volt egy olyan adatbázisa, amely a világnak szólt és volt egy másik, ami a tényleges adatokat tartalmazta, amit egyfajta perselyként alkalmazott.

Azokban a hónapokban ugyanis, amikor a tényleges eladások csökkentek, vagy nem érték el a kitűzött célt, a vállalat belenyúlt ebbe a „perselybe”, amiből a már korábban eladott – de a hivatalos adatokban nem szereplő – autók számait vette elő és ezt a feljavított statisztikát mutatták fel a befektetőknek és a SEC-nek.
Szerző