közmédia;reklámidő;Mészáros;

2020-01-05 20:25:04

Újabb három évig egy Mészáros-közeli cég kezelheti a közmédia reklámidejét

Két közbeszerzési eljárás kellett hozzá, hogy az MSC Magyarország befusson a tenderen, a másodikra már csak őket hívták meg.

További három évig a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Media Services Company Magyarország Kft. (MSC) értékesítheti a közmédia reklámidejét és reklámfelületeit, erről Hadházy Ákos írt szombaton Facebook-oldalán - a bejegyzést a 24.hu idézte először.

A vonatkozó szerződést (a dokumentum ide kattintva elérhető) 2019. december 31-én kötötték meg a felek, és ennek értelmében a felcsúti cég évente több százmillió forintot kaszálhat. A politikus azt írta, hogy

Az MSC az Atmedia leányvállalata, amelynek Mészáros Lőrinc mellett a Habony Árpád hitelezőjeként ismert Tombor András a tulajdonosa. Az Atmedia mára a legnagyobb sales house lett, ők értékesítik a legtöbb tévécsatorna reklámidejét.

Mint Hadházy Ákos emlékeztet, a közmédia 2018-ban is jelentős, 1,3 milliárd forintos veszteséget könyvelhetett el, annak ellenére, hogy 72, 3 milliárd forintos állami forrásból működhettek (Hadházy ugyanakkor több mint 100 milliárdot említ bejegyzésében) és még a reklámból is volt bevétele.