350 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), az összeg azonban csökkenthető a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval. A Magyar Telekom közölte, hogy a döntést jogorvoslattal nem támadta meg, a megállapított jogsértést azonban nem ismeri el, ügyfelei érdekeit szem előtt tartva pedig az eljárásban felajánlásokat tett az érintett fogyasztók kompenzálására.
A GVH szerint a Magyar Telekom 2018. február 1. és 2018. március 31. között megtévesztette a fogyasztókat a "Most generáció" kampányban alkalmazott, maximális sebességű hálózatra utaló állításával. A maximális sebesség kifejezéssel ugyanis
A hivatal szerint a fogyasztók a reklámok alapján nem tudhatták, hogy csak egy általános, szubjektíven értelmezendő ígérettel van dolguk, és megalapozottan gondolhattak arra, hogy tényleg a technikailag lehetséges leggyorsabb internetezés kapják a pénzükért.
A versenyhatóság döntésében először alkalmazott lépcsős, feltételes bírság-meghatározást: a vállalkozásnak nem kell megfizetnie a teljes bírságot, ha kompenzálja előfizetőit. A cég így azt vállalta, hogy
határozott időtartamú, hűségnyilatkozatos szerződését határozatlan idejűre módosítja azokkal az internet előfizetőkkel, akikkel a kifogásolt kampány alatt, vagy az azt követő két hónapban szerződtek; és hogy
az érintett mobilinternet előfizetői körnek 3 gigabyte extra adatmennyiséget is biztosít.
A többlépcsős bírságolásnál a visszaeső vállalkozásnak mindenképpen be kell fizetnie 100 millió forintot, de ha a fenti vállalások teljesítését idejében és megfelelően igazolja, akkor nem kell megfizetnie a bírság további 100, illetve 150 milliós részletét - közölte a GVH.
Az érintett előfizetőket a Magyar Telekom számlalevélben és SMS-ben tájékoztatja a kompenzációról és annak további részleteiről.