Szeder számára pályakezdése óta elsőrendűen fontos – s talán éppen ez adja különleges megszólalását –, hogy személyes történeteket meséljen el; leszűrve belőlük érzéseket, gondolatokat, tapasztalatokat. „Azt gondolom, hogy a Bátran lépek című lemez még személyesebb lett, mint valaha. A legmélyebb érzelmeimről és tapasztalásaimról szól. Mindemellett egy önismereti utat is bejár a lemez, ahogy én is bejártam. A sérelmek, félelmek feltérképezésének különböző fázisain keresztül a lírai én eljut a Bátran lépek állapotába, ami már a teljes szabadság, önfelvállalás, igaz vágyak és szív szerinti élet. A színtér viszont ezúttal elvontabb, nem egy realisztikus térben, hanem a lélekben zajlik” – mondja dalairól az énekesnő. A Bátran lépek tavaly került a boltok polcaira, a dalok pedig Szeder friss koncertsorozatában is meghallgathatóak.
A sorozat keretében Szeder legközelebb február 28-án, az Akvárium Klubban lép fel, és különleges hangulatú koncertre készül. A téma ezúttal a pirkadat lesz, ami szimbolikusan is meghatározó időszak az ember életében – arról az állapotról szól, amikor egy új kezdet elején az ember realizálja: ez most tényleg sikerült.
Szeder, az általa is említett „önismereti út” kezdetén, első lemezének (Hab a tetején) megjelenésekor az akusztikus zene bűvöletében élt, s főleg francia sanzonos hatásra születtek dalai. A kezdeti szakmai sikerek hatására nem csak a személyisége változott: új témák, új stílusok iránt kezdett érdeklődni. „Elővettem újra az elektromos gitáromat, és előjött a rockosabb énem, így születtek a Táncolj velem élet című lemez egy fokkal keményebb hangzású dalai. Ez magával vonta az akusztikus hangzás elhagyását is. Az új lemez pedig még vastagabb megszólalású – még több pop-rock műfajból csemegézve, több szintetizátorral megtoldva. A törekvésem viszont mindig ugyanaz: visszaadni azt, amilyen éppen vagyok, amilyen zenét épp kedvelek, amilyen témák épp érdekelnek” – folytatja az áttekintést Szeder.
A Bátran lépek dalait már nem gitárral, hanem zongorával komponálta, ami inspiráló, újszerű zenei megoldásokat hozott. Jamie Cullum és Norah Jones nevét említi, amikor példaképekről vagy viszonyulási pontokról kérdezem. A minden eddiginél komplexebb hangszerelés és a stúdiómunka Mihalik Ábel és Lee Olivér nevéhez fűződik; a nagybőgőt basszusgitárra cserélte (Borbély Mátyás), viszont megmaradt a Szeder-dalokra igencsak jellemző hegedű (Szabó Árpád).
A lemez megjelenése után Jenőfi Dániel rendező-operatőrrel kitaláltak egy négyrészes klipsorozatot, amelyben az énekesnő és egy T-Rex közös kalandjai elevenednek meg. „Ez a félelmeim szimbóluma, ami elől az elején menekülök, mert nem akarok vele szembenézni. Ezt fejezi ki a Szétesem összerakom című dal. Utána a Szabadok leszünk már egyfajta reménysugár: átmeneti állapotban van minden, ahogy újradefiniálunk mindent az életünkben. A klipben megbarátkozom a dínóval, tehát átmegyek az elfogadás fázisán, ami a szabadsághoz vezet. A Pirkadatban már ezt a könnyed, új életérzést láthatjuk, ami azután következik, hogy legyőztük az összes belső kis démonunkat. A lemez címadó dalához pedig egy roadmovie készül a későbbiekben – ott a zenekar életébe lehet majd kicsit jobban bepillantani, koncertfelvételeknek köszönhetően.”