Ideiglenes forgalmi rendet vezet be a fővárosi önkormányzat a VI. és a VII. kerületek együttműködésével a Belső-Erzsébetvárosban – közölte vasárnap a Budapest Közlekedési Központ (BKK) a hétfőtől, augusztus 10-től életbe lépő jelentős változtatásokról. A most kezdődő kísérlet a VII. kerületi önkormányzat honlapján már korábban ismertetett tervek szerint október 31-ig tart, tehát a szeptember elejei iskolakezdés sem befolyásolja azt.
Továbbá része annak a fővárosi „forgalomcsillapítási mintaprojektnek”, amely hivatalosan 15 helyszínen indul, de az autósok már a főbb budapesti útvonalakon – például az Üllői úton és a Szentendrei úton – már napokkal ezelőtt találkozhattak a sárga hátterű sebességkorlátozó táblákkal.
A BKK azt írta: vasárnap estig a Közút Zrt. szakemberei befejezik a munkálatok döntő részét, amelybe beletartozik a mintegy 250 darab új forgalmi tábla felállítása és egyes utcarészek felújítása is. Az intézkedések kiterjednek a sebességkorlátozásra is: Belső-Erzsébetváros nagy része „Tempo30” besorolás alá kerül. Tehát több mint 30 kilométer/órás sebességnél szinte sehol nem lehet haladni az Andrássy út – Nagymező utca – Király utca – Erzsébet körút – Wesselényi utca – Károly körút – Bajcsy-Zsilinszky út által határolt területen, valamint számos mellékutca egyes szakaszain.
Több helyen egyszerűen megszűnik a parkolási lehetőség:
a Dob utcában : a Carl Lutz-emlékhely és a Kazinczy utca között,
a Wesselényi utcában a Klauzál utca és a Nyár utca között a jelenlegi menetirány szerinti jobb oldalon,
a Dohány utcában a Nyár utca és a Klauzál utca között a jelenlegi menetirány szerinti jobb oldalon,
a Kazinczy utcában a Király utca és a Dohány utca között,
a Király utcában a Rumbach Sebestyén utca és a Károly körút között,
és az Asbóth utcában a Madách Imre tér és a Király utca között a jelenlegi menetirány szerinti bal oldalon, valamint a Király utcai torkolatban a jobb oldalon is.
A BKK által készített térkép alapján számos utcában megfordítják a forgalom egyirányúságát, illetve korlátozzák az autóforgalmat, zsákutcát is kialakítanak, de ezek jelentős részében azonban engedélyezett marad a kétirányú kerékpárforgalom.
„Nyugodtabb, tisztább és élhetőbb városrészek kialakítása” – magyarázta a BKK a célokat.
Hozzátették, az intézkedések eredményeként a környéken várhatóan csökken a zaj-, illetve a levegőszennyezés mértéke. A fővárosi cég szerint a mintaprojekt kedvezhet a kerékpárosoknak is: a biciklivel közlekedők számára egyszerűbbé és biztonságosabbá válik a terület átjárhatósága. A fővárosi önkormányzat a kozossegitervezes.budapest.hu oldalon várja minden fővárosi véleményét a bevezetett változásokról. A tapasztalatok alapján a BKK 2020 végéig egy közlekedésfejlesztési akciótervet dolgoz ki.