Budapest;lakhatás;életminőség;ingatlanok;

- Kiderült, hogy melyek hazánk legélhetőbb helyei

Budapest tekintetében a Várnegyed verhetetlen, míg vidéken Eger és Veszprém került az élre.

A Várnegyedben és a belvárosban a legjobb élni, míg vidéken ugyanez Egerről és Veszprémről mondható el

- derült ki az Otthon Centrum nemzetközi trendek alapján felállított rangsorából. A kutatás  a 20 ezer főnél népesebb városokat életminőség szempontjából listázta: az életminőség-indikátor érték számításakor a nemzetközi sztenderdeknek megfelelően a háziorvosi ellátást, a lakosság képzettségét, a foglalkoztatás és az ingázás statisztikai mutatószámaiból képzett adatokat rangsorolták.

Az élhetőségi listát az I. és az V. kerület vezeti 84 és 83 százalékos értékkel. Az élmezőnyben a pesti belváros további kerületei következnek (VI., VII., IX., XIII.), valamint a budai kerületek (II., XI. és a XII.) 63-72 százalékos eredménnyel. A budapesti rangsor végén néhány külső pesti kerület áll 38-43 százalékos eredménnyel. Főként azért, mert innen (XVII., XVIII., XXI., XXIII. kerületek), sok időbe kerül a munkába járás. 

Az Otthon Centrum megjegyzi, az életminőségi mutatók komoly hatással vannak az ingatlanárakra. Nem véletlen, hogy az I., II., az V., és a XII. kerületek számítanak a legdrágábbnak.

Szentendre madártávlatból. Évek óta a legnépszerűbb város Budapest közelében.

A kutatás szerint a vidéki nagyvárosok közül Eger és Veszprém zárt az élen, mivel az ezen a településeken élők jutnak be a leghamarabb a munkahelyükre. A régióközpontok nagyon hasonlóan szerepeltek: Székesfehérvár és Pécs értékétől (56 százalék) alig maradt el Szeged (55 százalék), illetve Debrecen és Győr (54 százalék). A megyei jogú városok többsége 47-55 százalékos eredményt ért el, amivel a középmezőnyben helyezkednek el.

A tavalyi felméréshez hasonlóan a megyei jogú városok között idén is Hódmezővásárhely és Érd szerepelt a leggyengébben (47 százalék), ebben a versenyben Budaörs és Szentendre vezet. 

A terméskőből készült objektum egy 11 kilométeres, főleg szintén víz alatti alagút része, amely lerövidíti főváros és egy sziget öblének két oldala közötti átautózás idejét.