Több mint két hónap járványügyi kényszerszünet után hétfőtől ismét fogadják a gyerekeket az óvodákban és az általános iskolákban Németország nagy részén.
A szövetségi berendezkedésből adódóan szinte mindenhol más megoldásokat alkalmaznak. Egyes tartományokban a távoktatás és a közvetlen tanuló-tanár kapcsolaton alapuló hagyományos oktatás keverékéből áll össze a rendszer, máshol csak lehetőség, és nem kötelezettség megjelenni az iskolai tanórákon. Ugyanakkor számos közös elem is van, köztük az állandó maszkviselés szabálya.
A tartományi kormányok és a szövetségi kormány február közepén kötött megállapodása szerint minden tartomány önállóan dönt, a lépéseket nem kell összehangolni. A berlini vezetés üdvözölte, hogy a legtöbb helyen fokozatosan újraindítják a közoktatást. A tanárok és a diákok személyes jelenlétére épülő oktatást nem lehet kiváltani más módszerrel, a gyerekeknek pedig szükségük van kortárs közösségre, különösen a legkisebbeknek – nyilatkozott Anja Karliczek szövetségi oktatási és kutatási miniszter.
A szövetségi kormány igyekszik hozzájárulni a rendszer fenntartható működéséhez.
Az óvódákon és az általános iskolákon kívül egyelőre marad a társadalmi és a gazdasági élet legtöbb területét december közepe óta befagyasztó országos zárlat. A szövetségi kormány és a tartományi kormányok vezetői március 3-án tanácskoznak a védekezés folytatásáról. A korlátozások enyhítése legkorábban március 8-án kezdődhet.
A szövetségi kormány vállalta, hogy a március 3-i találkozóra kidolgoz egy stratégiát a nyitás lehetséges menetrendjéről. Hétfői sajtóértesülések szerint Angela Merkel kancellár pártja, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) elnökségi ülésén elmondta, hogy három területre összpontosítanak.
Helge Braun kancelláriaminiszter kiemelte: figyelembe kell venni, hogy az új típusú koronavírus (SARS-CoV-2) terjedésének több mutatója romlott az utóbbi napokban, és a korábbiaknál fertőzőképesebb mutációk terjedése fenyegeti a védekezés eddigi eredményeit.
A Robert Koch közegészségügyi intézet (RKI) hétfői adatai szerint