Még többet kell fizetnie annak, akik szeretnének jogosítványhoz jutni Magyarországon - derül ki a Világgazdaság beszámolójából. Az elszálló üzemanyagárak és az egyéb kiadások szép lassan begyűrűztek a tanfolyamok díjszabásába, és a koronavírus-járvány az autósiskolákban is éreztette a hatását, a lezárások ugyanis bevételkiesést okoztak ezeknél a vállalkozásoknál. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint egy átlagos személygépjármű-vezetői tanfolyam ára 2021 augusztusában már 235 050 forintba került, míg tavaly augusztusban 212 500 forintba, azaz a drágulás egy év alatt több mint 10 százalékot tett ki. Négy éve például még 166 200 forint volt a tanfolyam ára, szintén a KSH szerint.
"Tovább fog emelkedni az ár, hiszen a pénzromlás mindenkit kísért, ráadásul az iskolák az újabb és újabb terheket kénytelenek továbbhárítani" - nyilatkozta Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének (Maisz) elnöke. Hozzátette, a kereslet nem csökken és sokan úgy érkeznek, hogy nekik nem számít a pénz. Ugyanakkor nagy az érdeklődés, mindenki minél gyorsabban szeretné teljesíteni az előírt órákat, ám ezt a folyamatot nehezíti, hogy kevés az oktató és az utánpótlás sem egyszerű.
Böröcz Mátyás hozzátette: vissza kellene hozni a rutinvizsga-kötelezettséget. Ma ugyanis sok tanuló úgy ül a volán mögé, és megy forgalomba, hogy nincs megfelelően felkészítve. „Ez egy előzetes szűrés lenne, megmérettetnének a tanulók a vezetésre. Sokan ugyanis a rutinoktatás hiányában buknak meg eleinte, és jutnak el a negyedik, ötödik forgalmi vizsgájukhoz is” – vélekedett.