Természetesen velem is előfordult, hogy úgy viselkedtem a múltban, ami nem egyezik a mai elvárásokkal, normákkal. Az ilyen vádak következményeit rettenetesen megszenvedtem, alig éltem túl. Nyugdíjba mentem, önvizsgálatot tartottam, és megpróbáltam elemezni a történteket - nyilatkozta az Indexnek Kerényi Miklós Gábor.
A színházi rendező négy éve központi szereplője volt a #metoo-ügyeknek. Ennek nyomán távozni kényszerült az Operettszínházból és évekre eltűnt. Most újra rendez, bár bevallása szerint alaposan átgondolta, mik a mai elvárások és követelmények, ennek megfelelően igyekezett újragondolni személyes és szakmai életét.
Arra a felvetésre, miszerint mi váltotta ki a négy évvel ezelőtti botrányt azt mondta, nehéz kérdés. Úgy látja, nem követett el olyan súlyú hibát, ami ekkora retorziót érdemelt volna. Ráadásul az sem egyértelmű, hogy mi is történt valójában, a történetet ugyanis bonyolultabbnak gondolja.
Kerényi Miklós Gábor saját maga felfogásáról azt mondta, sokkal lazábban, elfogadóbban próbál közeledni az emberekhez. A #metoo mozgalmat pedig feltétlenül hasznosnak és fontosnak gondolja.
"Talán nincs olyan rendező Magyarországon, akit ne lehetne belekeverni valamilyen metoo-dologba. Mindenkinek volt, van olyan pillanata, amit félre lehet érteni, magyarázni. Amikor velem ez megtörtént, egy csomó színházigazgató kollégám rettegett, hogy ő lesz a következő. Valóban hihető az, hogy az egész magyar művészeti életben összesen két ember volt illethető ilyen vádakkal? Marton László, Kerényi Miklós Gábor szörnyetegek, de mindenki más angyal? Gothár Péter és Eszenyi Enikő ugye jó három évvel később kerültek céltáblára" - fogalmazott.
Kerényi Miklós Gábor úgy látja, eljutottunk oda, ami a mozgalom célja volt, mindenki számára egyértelmű, hogy ma már másképp kell viselkedni. Ennek a betartására kell ügyelni - tette hozzá.