kézilabda;vírus;

Élménycsomag

Különböző elnevezésekel próbálták a szervezők még eladhatóbbá tenni a jegyeket a népligeti gigacsarnokba a férfi kézilabda Európa-bajnokság budapesti mérkőzéseire. Törekvésük sikerrel járt, legalábbis a magyar válogatott meccseit illetően: minden találkozóra elkelt az összes belépő, alkalmanként több mint húszezren szurkoltak Lékaiéknak a helyszínen.

Az egyik jegykombinációt élménycsomagnak nevezték el, ebbe tartozott a találkozók megtekintése mellett a catering is. Élménycsomag azonban mindenkinek jut, aki a koronavírus-járvány közepén úgy dönt, hogy inkább kockára teszi a saját, a családja, a szűk és tág környezete életét azzal, hogy nem a televízióban, hanem a helyszínen nézi a mérkőzéseket. Mindenki megismeri például - akkor is, ha nem kérte - a hering életérzést. Nem kell külön fizetni érte, benne van a jegy árában: a mérkőzések után előbb a csarnokban játszódnak le tömegjelenetek, miután senki sem koordinálja a szurkolók távozását, pontosabban ez kimerül annyiban, hogy felhívják mindenkinek a figyelmét a távolságtartás fontosságára és arra, vigyázzon a másikra, de ezzel megoldottnak is tekintik a járvány elleni lépéseket, ezen kívül ennek betartásáért nem tesznek semmit.

Ezután a metrón, villamoson lehet mindenki ismét hering. Hiába sűríti járatait a BKK, annyi villamos és metró nem érkezik egyszerre, hogy ne legyen tömeg a járműveken. Ezt úgy lehetne elkerülni, ha a társrendező szlovákokhoz hasonlóan kevés nézőt engednének be a csarnokokba, ez a lehetőség azonban itthon föl sem merült.

A fertőzéssel szemben az autóval, motorral, kerékpárral közlekedők a legvédettebbek. Európa legnagyobb kézilabdacsarnoka mellett viszont számukra nincs kijelölt parkolóhely, a szervezők a tömegközlekedési eszközök használatának fontosságát hangsúlyozzák, ezt kínálják a sportbarátoknak, azaz inkább sportőrülteknek.