ítélet;vasútfejlesztés;Fővárosi Törvényszék;

A Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét

Az engedély nem foglalkozott se a talajvízzel, se a zajterheléssel, se a madárvédelemmel, de még a beruházás alternatíváival sem.

A Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét – adta hírül a 24.hu.

Kreitler-Sas Máté, a XI. kerület LMP-s önkormányzati képviselője az oldalnak elmondta: a bíróság nem közölt részletes indoklást egyelőre, csak a tanácsvezető bíró fejtette ki pár percben az ítélet részleteit. 

Eszerint a zajterhelés még az új védőfalakkal is az egészségügyi határérték feletti lenne. Említette a madárvédelem kérdését, miszerint a zajvédő csőben futó leendő vonal tervezésekor nem számoltak a betévedő, veszélybe kerülő madarakkal. Problémás továbbá, hogy nem tértek ki a talajvízre fokozottan érzékeny, történelmi távlatokban mocsaras terület vízvédelmi megoldásaira, ráadásul a beruházás alternatíváit sem vizsgálták meg.

A kormányhivatal által kiadott környezetvédelmi engedélyt civilek támadták meg, e téren született meg a másodfokú ítélet (ami elvben jogerős, de a Kúriára még továbbvihetik az alperes állami szervek).

A Budapesti Fejlesztési Központ és Vitézy Dávid álláspontja az, hogy a jelenlegi két vágány helyett három-négy vágány legyen, tehát még több vonat mehessen át a túlterhelt vonalon. Ezáltal több zónázó szerelvényt lehetne beküldeni, a jobb elővárosi vonatközlekedés pedig kevesebb autóst vonzana a fővárosba. A környékbeliek és a 337,9 milliárd forintos beruházást ellenzők szerint azonban az is elég lenne, ha az ország legleterheltebb vasúti Duna-hídját kiváltanák délebbre egy új híddal és a kapcsolódó, Budapestet délről elkerülő vasúti gyűrűvel (V0 vasútvonal). Így nem kellene ennyit költeni a Déli Körvasútra, a környékbelieknek pedig nem kellene a hatalmas építkezés porát-zaját elviselni hosszú ideig, és nem kéne rengeteg fát kivágni sem.