Minden kezdődik elölről a MÁV és a mozdonyvezetők vitájában. A keddi egyeztetésen is megtagadta a vállalat új vezetése, hogy kifizessék a korábbi elnök-vezérigazgatóval aláírt megállapodás alapján a 2500 mozdonyvezetőnek, motorvonat-vezetőnek és Flirt motorvonat-vezetőnek járó pluszpénzt. A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) a március 10-től határozatlan időre meghirdetett sztrájk előtt néhány órával lépett vissza a munkabeszüntetéstől, mert Homolya Róbert jelentős részben teljesítette azt a követelésüket, hogy a 2021-ben elmaradt béremelések miatt egyszeri bruttó 545 ezer forint kifizetésével ellentételezze a cég a reálbérek elszenvedett csökkenését.
– Olyan még nem volt a MÁV történetében, hogy egy aláírt megállapodást később nem tartott be a vállalat vezetése – jelentette ki lapunknak a MOSZ elnöke.
A keddi egyeztetésen ugyanis egyértelművé vált, hogy a MÁV-csoport és a MÁV-Start vezetése is csak a vállalatcsoport mind az 56 ezer dolgozójának kialkudott, az év végi hűségpénzből előre kifizetett 300 ezer forintos vasutasnapi pénzt hajlandó megadni, de az e fölött járó, külön kialkudott összeget annak ellenére nem, hogy a megállapodás külön is rögzítette: minden egyéb kifizetés a a többi munkavállalóval azonos módon illeti meg a mozdonyvezetőket.
Barsi Balázs, a MOSZ elnöke kérdésünkre, hogy mit jelent a visszatérés a kiinduló állapotra, azt felelte: ismét összehívják a szakszervezet küldöttközgyűlését, amelynek jogában áll eldönteni, újból meghirdetik-e a sztrájkot vagy sem. A lépést egyébként – ahogy azt korábban megírtuk - mind a Fővárosi Törvényszék, mind pedig a Kúria jogszerűnek ismerte el.
Mégsem sztrájkolnak a mozdonyvezetőkA nagyjából 2500 MÁV-Startos mozdony- és motorvonatvezető 80 százalékát tömörítő szakszervezet február 2-án megtartott küldöttközgyűlése hozott döntést arról, hogy sztrájkot hirdetnek, mert tavaly nem volt béremelés az 56 ezer dolgozót alkalmazó MÁV-csoportnál, az elszabadult infláció miatt így szerintük minden vasutasnak csökkent a reálkeresete. A mozdonyvezetőket képviselő szakszervezet számítása szerint valamennyi mozdony- és motorvonat vezetőnek bruttó 545 ezer forint járna az éves keresetveszteség kompenzálására.
A MÁV vezetése az átlagosan bruttó havi 700 ezer forintot meghaladó mozdonyvezetői fizetésekre hivatkozva hosszú ideig nem akart fizetni egy fillért sem, ám a munkaerőhiány később a megegyezés felé terelte az akkori elnök-vezérigazgatót. Ezt az egyezséget rúgja fel most Pafféri Zoltán, aki a Volánbusz vezetői pozíciójából lépett feljebb június közepén, amikor kinevezték a MÁV-Volán-csoport elnök-vezérigazgatójának. A kormány az utóbbi hetekben egyetlen béremeléssel vagy pluszpénz kifizetéssel járó munkavállalói kérést nem teljesített, kivéve a rendvédelmi szervek munkatársainak ígért emelést.
Itt a bejelentés, hatalmas fizetésemelést kapnak a rendőrök és a katonák