Az eddig engedélyezett 30 mérföld per óra (48 kilométer per óra) helyett mostantól 20 mérföld per óra (32 kilométer per óra) lesz a legnagyobb engedélyezett sebesség Walesben - írja a BBC.
A brit közszolgálati média jelentése szerint a döntéshozók azzal érveltek, hogy a lépés csökkenti a halálos balesetek számát, a zajt, emellett a gyaloglásra, valamint a kerékpár használatára késztetheti az embereket. Az Egyesült Nemzetek Szervezetének (ENSZ) környezetvédelmi és közeledésbiztonsági munkacsoportjai támogatták a változtatásokat, azonban az ellenzék szerint háborút indítottak az autósok ellen. – Egy perccel tovább tart az utazás, és évente tíz ember életét mentjük meg Walesben ennek köszönhetően - ez nem egy tisztességtelen alku –vélekedett Wales első minisztere. Mark Drakeford. Szerinte kell egy kis idő, ameddig az emberek megszokják a változtatást.
Emlékszem, hogy amikor az alkoholszondás ellenőrzést bevezettük, akkor még sokan úgy gondolták, semmi kivetnivaló nincs abban, ha az egész éjszakát a kocsmában töltik, majd utána vezetnek
- fűzte hozzá. Az 1014 ember közül, aki tavaly megalt vagy súlyosan megsebesült, amikor elgázolták, 421-et 478 kilométer per órás sebességkorlátozású utakon ütöttek el.
Egy kormányzati megbízásból készített felmérés azonban azt mutatja, hogy többen ellenzik a sebességkorlátozást, mint ahányan azt támogatják, ráadásul a hosszú időn át tartó utak jelentős gazdasági hátrányt okoznak. Úgy becsülik, hogy ezek a veszteségek a következő 30 év alatt 4,5 milliárd fontra rúgnak majd, bár ezt a kalkulációt a kabinet bevallása szerint is „jelentős bizonytalanság” övezi.
A gyorshajtás elleni küzdelem Európa több országában is a társadalmi viták középpontjában állnak. Magyarországon azt követően erősödött fel az erről szóló diskurzus, hogy július elején egy spontán versenyzést követően életét veszítette egy szabályosan, a szalagkorlát mögött közlekedő kerékpáros az Árpád hídon.
130-150 kilométer per órával száguldhatott az Árpád hídon az autós, aki halálra gázolt egy biciklist