Keddtől mintegy 50 ezer elektromos rollerrel már csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) lehet közlekedni a hazai utakon – emlékeztet a 24.hu cikke arra, hogy július 16-tól életbe lép az erről szóló jogszabálymódosítás. „A jármű vezetőjének közúti ellenőrzés során be kell tudnia mutatni a biztosításról szóló – akár papíralapú, akár elektronikus – igazolást, de bérlés esetén is a használónak kell meggyőződnie arról, hogy az adott járműre kötöttek-e kgfb-t” – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
A biztosítási alkuszok eddigi tapasztalatai szerint a rolleresek többsége már évi 10 ezer forint alatt is találhat megfelelő kötelező biztosítást járművére. A díjak mértéke azonban biztosítónként jelentős mértékben eltérő lehet. – Ezekkel a járművekkel is könnyen lehet akár milliós károkat is okozni – mondta Cselovszki Zsolt, a FBAMSZ elnökségi tagja. Mint kifejtette, a kis méretű kerekek és a sok helyen rossz útburkolat szinte bizonyossá teszi, hogy előbb-utóbb mindenki átél kisebb-nagyobb balesetet ezzel a járművel. A kötelező biztosítás azonban csak a másoknak okozott károkat téríti, így a rollereseknek érdemes balesetbiztosítás megkötésével a saját biztosítási védelmükről is gondoskodni.
Újabb járművekre kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötniAz e-rollerekre a járművek tömege és tervezett sebessége függvényében kell biztosítást kötni: 14 kilométer/óra tervezett sebesség felett a 25 kilogrammnál nehezebb rollerek az érintettek, 25 kilométer/óra tervezett sebesség felett viszont tömegtől függetlenül mindegyik. A várható ellenőrzésekről egyelőre nincs információ, és az sem tisztázott, hogy a hatóságok a helyszínen hogyan állapítják majd meg, hogy az adott járműnek mi a tervezett sebessége.
Szabályozatlanul megy a száguldás a rollereken, pedig egyre több a balesetE-rollert sem lehet részegen vezetni, Mohács polgármesterét eltiltották