Fővárosi Közgyűlés;BKK;sebességkorlátozás;budai alsó rakpart;

- Vége a száguldásnak a budai alsó rakparton, ahol péntektől már csak 50 lesz a megengedett legnagyobb sebesség

Csak a külső óbudai szakaszokon, a Tímár utcai kereszteződéstől a Mozaik utca felé lehet majd gyorsabban menni. A BKK szerint az intézkedéssel biztonságosabbá válik a közlekedés.

Január 10-étől, péntektől 50 kilométer/óra lesz a megengedett legnagyobb sebesség a Budai alsó rakpart Tímár utca és Rákóczi híd közötti szakaszán. A sebességhatárok egységesítése és csökkentése szorosan kapcsolódik azokhoz a Fővárosi Közgyűlés által elfogadott Közlekedésbiztonsági Stratégiában megfogalmazott intézkedésekhez – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a lapunkhoz is eljuttatott közleményében. Hozzátették, a BKK és a Budapest Közút ezeket a lépéseket a biztonságosabb közlekedés érdekében hajtják végre, s céljuk, hogy tovább csökkenjen a közutakon a súlyos és halálos sérülések száma.

A közlemény részletesen ismerteti, hogy a Tímár utca és a Rákóczi híd között, csaknem 8 kilométer hosszon az eddig megszokott  óránkénti 70 kilométeres és az 50 kilométeres útszakaszok váltakozása helyett egységesen 50 kilométeres lesz a megengedett legnagyobb sebesség, kivéve a Nagyszombat utcai kijelölt gyalogos-átkelőhely és kerékpárút-átvezetés környezetét, ahol marad az alacsonyabb, 40 kilométer/órás sebességhatár. – A sebességhatár felülvizsgálatát és módosítását többek között az indokolta, hogy az érintett útszakaszon 2019 és 2023 között összesen 51 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési esemény történt (ezek közül egy halálos, 15 súlyos és 35 könnyű sérüléssel végződött), valamint a turisztikai célpontoknál – például az Angelo Rotta rakparton és az A38 Hajó környezetében – fokozott gyalogosforgalom tapasztalható.

A BKK megállapítása szerint az egyes útszakaszok kapacitását a megengedett sebesség érdemben nem befolyásolja, azt elsősorban a csomópontok áteresztő képessége határozza meg, míg a gépjárművel közlekedők menetidejét városi környezetben a forgalomnagyság befolyásolja leginkább. Hozzáteszik, a Budai alsó rakparton napközben eddig is jellemző volt a torlódás. Szerintük az alacsonyabb sebesség éjszaka és hajnalban a közlekedésbiztonság javítása mellett még a zajterhelést is csökkenti. Eze bizonyítására folymatosan mérik az ott közlekedők sebességét, monitorozzák a forgalmat. 

Cserébe az intézmény is részt vesz a NER-cég belső képzési rendszereinek fejlesztésében.