A felmérésből kiderül, hogy nem csak azok a gyermekek jutnak el korán külföldre, akik családjában az utazásnak hagyománya van, hiszen a megkérdezett gyermekek szüleinek 60 százaléka nem utazott más országokba a 10. születésnapja előtt.
Peter Duffy, az easyJet marketing igazgatója szerint az új, fiatal utazóközönség megjelenésében az alacsony árak, a mindenki számára eléhető utazás játszott nagy szerepet. "A kutatás eredményei rámutatnak a pozitív változásokra, melynek során Európában megjelenhet egy új generáció, a "világutazók".
"A mai fiataloknak már sokkal nagyobb tapasztalatuk van az utazás terén, mint szüleiknek, hiszen ők már azzal a hozzáállással nőttek fel, hogy a nemzetközi utazás egyszerű és elérhető. Gyakran csak egy ’miért is ne?’gondolat vezérli őket, amikor jegyet foglalnak Berlinbe, Párizsba. Ez egy igazi forradalom!" - foglalta össze a jelenséget Peter York, angol újságíró, író.