A 4-es metró beruházást felügyelő volt BKV-s projektigazgató szerint több tízmilliárd forintos megtakarítást értek el a cég munkájával. B. Árpád a MÁV Zrt. európai uniós programok főosztályának éléről került a DBR Metró projektigazgatóság vezető pozíciójába 2007 áprilisában - ekkor indultak el a metró fúrópajzsai -, ahol egészen 2008 szeptemberének végéig dolgozott. A tanú elmondta azt is, hogy Becker László akkori metróbiztos hívására érkezett, mivel elindult az EU-s pályázat a 4-es metróval összefüggésben, neki pedig volt már tapasztalata ilyen projektekben.
A tanú visszaemlékezése szerint a legfőbb feladata a kohéziós alap támogatási kérelemmel kapcsolatos munkák elvégzése és koordinálása, illetve a felmerülő problémák kezelése volt. Ennek kapcsán felhívta arra a bíróság figyelmét, hogy kemény előírások vannak Brüsszel felől arra nézve, hogy milyen lehet egy ilyen volumenű beruházás lebonyolítása, milyen projektszervezetben kell működnie az irányításnak. Kiemelte: a tanácsadócég munkájának köszönhetően nem dőlt be a beruházás 2007. elején, a kivitelezők nem ugrottak egymás,- illetve a beruházó nyakának.
A tanácsadócég döntés-előkészítő tanulmányainak, kockázatelemzéseinek köszönhetően több tízmilliárd forintos megtakarítást értek el rendkívül professzionális munkával- mondta el a tanú. Több olyan intézkedés történt, amivel nagyobb hatékonyságot értek el, és olcsóbb lett a projekt. Megítélése szerint megfeszített ütemben zajlottak a munkák. Példaként említette, hogy a Fővám téri állomás kapcsán felmerülő problémák megoldására három nap és három éjjel folyamatosan dolgoztak a tanácsadócég munkatársaival karöltve. A tanú megerősítette a tárgyalás során többször elhangzottakat, miszerint a DBR nem volt alkalmas a beruházásnak a lebonyolítására, ezért is volt szükség a tanácsadócégre, közös munkájuk eredményeként pedig szereztek az országnak egymilliárd eurónyi uniós támogatást a 4-es metróra.