Kijev: elhalasztották a döntést Timosenkóról

Voksolás nélkül ért véget tegnap az ukrán parlament rendkívüli ülése, amelyet azért hívtak össze, hogy döntsön a hét éves börtönbüntetését töltő ellenzéki vezető, Julija Timosenko sorsáról. Ukrajna ugyanis a hónap végén szeretné aláírni a társulási és szabadkereskedelmi egyezményt az Európai Unióval, amely attól tette függővé, hogyan alakul a volt miniszterelnök sorsa. Brüsszel kegyelmet kér Timosenko számára illetve azt akarja elérni, hogy Németországban kezeltethesse gerincproblémáit. 

Az Európai Parlament küldöttsége, Alexander Kwasniewski volt lengyel államfő és az európai törvényhozás korábbi vezetője, Pat Cox, egy hete Kijevben tartózkodnak, hogy mindenki által elfogadható megoldást találjanak a kérdésben. Jelentésüket ma mutatják be az EP-ben. E jelentés és az EP állásfoglalása alapján a külügyminiszterek tanácsa november 18-án hozza meg a döntést arról, aláírják-e vagy sem november 28-án Vilniusban a két éve, többek között Timosenko bebörtönzése miatt, halogatott egyezményt.

A döntés nem lesz könnyű, hiszen az Unió az igazságszolgáltatás reformjától és a volt miniszterelnök helyzetétől tette azt függővé, a kijevi parlament viszont november 19-én tűzi ismét napirendre a kérdést.
Az uniós politikusok az ülés után az ellenzéki vezetőkkel tárgyaltak tegnap. Janukovics elnök és a kormányzó párt vélhetően arra játszik, hogy Timosenko semmiképpen sem akarja megakadályozni a társulás aláírását. Az ellenzéki vezető már hétfőn felszólította az uniós és ukrán képviselőket, hogy mindenképpen írják alá az egyezményt.

Szerző

Hatmilliárdért hirdet a jegybank jövőre

Hatmilliárd forintos keretösszeggel írt ki közbeszerzést a Magyar Nemzeti Bank (MNB) jövő évi kommunikációs feladatainak ellátására és a Növekedési Hitelprogram (NHP) hirdetésére - a felhívás a Tenders Electronic Dailyben jelent meg. 

Ezért az összegért - ha óriásplakátonként 30 ezer forinttal számolunk - 200 ezer darab plakátot csináltathat, ami csaknem ezer kilóméter hosszúságú hirdetés-folyamot ad ki.

Ezzel nagyjából körbetapétázhatjuk Hegyeshalomtól Ártándig a magyar határt. A médiatervezési és médiavásárlási, kreatív tervezési, kivitelezési és gyártási, PR és rendezvényszervezési, piackutatási, közvélemény kutatási, elemezési és tanulmányírási feladatok, valamint a kapcsolódó ügynökségi feladatokra szánt keretösszeg az NHP 2000 milliárd forintos keretének mintegy 0,3 százaléka.

E szerint a közbeszerzést elnyerő vállalkozásnak el kell készítenie a jegybank médiastratégiáját, megvásárolni a médiafelületeket, átfogó kreatív- és PR stratégiát kell készítenie, és piac- és közvélemény kutatásokkal kell szolgálnia a jegybankot.

A megbízást olyan vállalkozás kaphatja meg, amelyik rendelkezik legalább két lezárt üzleti évvel, legalább két milliárd forintnyi közbeszerzést nyert el eddig, médiatervezésből származó bevétele az elmúlt három évbe elérte a nettó 4 milliárd forintot, és kreatív- PR-ügynökségi és piackutatási feladatokat is legalább 80-100 millió forint értékben látott el.

Ekkora keretösszegű kommunikációs közbeszerzésre nem volt példa eddig Magyarországon - írja a Kreativ.hu. A legnagyobb keretösszegű kommunikációs tárgyú közbeszerzése eddig az Államadósság-kezelő Központ médiavásárlási tendere volt 2,25 milliárd forint keretösszegig, azt 2011 augusztusában a Vivaki nyerte meg.

Azóta volt egy 1,5 milliárdos ÁKK-tender is, melyet szintén a Vivaki nyert meg idén szeptemberben. Az MNB most kiírt közbeszerzésén azonban nem lehet részekre ajánlatot tenni, ami azt jelenti, hogy egy induló vagy maga vállalja az összes feladatot (alvállalkozók bevonásával), vagy több ügynökség konzorciumot alkot.

Korábban a kormány, még Simor András vezetése alatt többször bírálta a jegybank "pazarló" gazdálkodását. Még az Állami Számvevőszék (ÁSZ) is készített egy javaslatcsomagot Simornak arra vonatkozóan, hogyan lehetne a jegybank veszteségeit minimalizálni.

Azt ugyanis a központi költségvetésnek kell kiegyenlítenie, ezzel pedig veszélyeztetheti az államháztartási hiánycél teljesülését. Simor visszautasította a javaslatokat, mondván ilyenformán sértik a jegybanki függetlenséget.

Az ÁSZ többek között a devizatartalék nagyságát bírálta. Matolcsy Györgynek, MNB elnökként egyik első intézkedése volt átalakítani a jegybank bértábláját, majd új arculatot is terveztetett. A Simor által készíttetett, hat egyforma és egy nagyobb pálcikából álló logó nem felelt meg.

Alapos a gyanú, hogy az elmúlt két évtized legmohóbb és legarcátlanabb lenyúlása készülődik - véli Karácsony Gergely. Az Együtt-PM politikusa hangsúlyozta: az eddigi legdurvább állami tenderek sem érték el ennek hatmilliárdos összegnek a felét sem.

Frissítve: 2013.11.13. 21:42

Hatmilliárdért hirdet a jegybank jövőre

Hatmilliárd forintos keretösszeggel írt ki közbeszerzést a Magyar Nemzeti Bank (MNB) jövő évi kommunikációs feladatainak ellátására és a Növekedési Hitelprogram (NHP) hirdetésére - a felhívás a Tenders Electronic Dailyben jelent meg. 

Ezért az összegért - ha óriásplakátonként 30 ezer forinttal számolunk - 200 ezer darab plakátot csináltathat, ami csaknem ezer kilóméter hosszúságú hirdetés-folyamot ad ki.

Ezzel nagyjából körbetapétázhatjuk Hegyeshalomtól Ártándig a magyar határt. A médiatervezési és médiavásárlási, kreatív tervezési, kivitelezési és gyártási, PR és rendezvényszervezési, piackutatási, közvélemény kutatási, elemezési és tanulmányírási feladatok, valamint a kapcsolódó ügynökségi feladatokra szánt keretösszeg az NHP 2000 milliárd forintos keretének mintegy 0,3 százaléka.

E szerint a közbeszerzést elnyerő vállalkozásnak el kell készítenie a jegybank médiastratégiáját, megvásárolni a médiafelületeket, átfogó kreatív- és PR stratégiát kell készítenie, és piac- és közvélemény kutatásokkal kell szolgálnia a jegybankot.

A megbízást olyan vállalkozás kaphatja meg, amelyik rendelkezik legalább két lezárt üzleti évvel, legalább két milliárd forintnyi közbeszerzést nyert el eddig, médiatervezésből származó bevétele az elmúlt három évbe elérte a nettó 4 milliárd forintot, és kreatív- PR-ügynökségi és piackutatási feladatokat is legalább 80-100 millió forint értékben látott el.

Ekkora keretösszegű kommunikációs közbeszerzésre nem volt példa eddig Magyarországon - írja a Kreativ.hu. A legnagyobb keretösszegű kommunikációs tárgyú közbeszerzése eddig az Államadósság-kezelő Központ médiavásárlási tendere volt 2,25 milliárd forint keretösszegig, azt 2011 augusztusában a Vivaki nyerte meg.

Azóta volt egy 1,5 milliárdos ÁKK-tender is, melyet szintén a Vivaki nyert meg idén szeptemberben. Az MNB most kiírt közbeszerzésén azonban nem lehet részekre ajánlatot tenni, ami azt jelenti, hogy egy induló vagy maga vállalja az összes feladatot (alvállalkozók bevonásával), vagy több ügynökség konzorciumot alkot.

Korábban a kormány, még Simor András vezetése alatt többször bírálta a jegybank "pazarló" gazdálkodását. Még az Állami Számvevőszék (ÁSZ) is készített egy javaslatcsomagot Simornak arra vonatkozóan, hogyan lehetne a jegybank veszteségeit minimalizálni.

Azt ugyanis a központi költségvetésnek kell kiegyenlítenie, ezzel pedig veszélyeztetheti az államháztartási hiánycél teljesülését. Simor visszautasította a javaslatokat, mondván ilyenformán sértik a jegybanki függetlenséget.

Az ÁSZ többek között a devizatartalék nagyságát bírálta. Matolcsy Györgynek, MNB elnökként egyik első intézkedése volt átalakítani a jegybank bértábláját, majd új arculatot is terveztetett. A Simor által készíttetett, hat egyforma és egy nagyobb pálcikából álló logó nem felelt meg.

Alapos a gyanú, hogy az elmúlt két évtized legmohóbb és legarcátlanabb lenyúlása készülődik - véli Karácsony Gergely. Az Együtt-PM politikusa hangsúlyozta: az eddigi legdurvább állami tenderek sem érték el ennek hatmilliárdos összegnek a felét sem.

Frissítve: 2013.11.13. 21:42