Publicisztika;karácsony;kereskedő;vásárlás;fogyasztási cikkek;kifogások;Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület;bizonylat;

2013-11-19 06:15:00

Erre ügyeljünk a karácsonyi forgatagban

Az első és legfontosabb dolog a karácsonyi vásárlások során, hogy kifogásainkat csak úgy tudjuk érvényesíteni, ha a bizonylatot megőrizzük, anélkül sajnos nem kötelesek szavatossági kifogásaink kezelésére - hívja fel a figyelmet az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.

Amennyiben a vásárolt termék kicsi, nagy, nem elég tetszetős, a csere csupán a kereskedő jóindulatán múlik.

Karácsony környékén azonban általában engedékenyebbek, tehát átbeszélhetjük velük a dolgot (például a termék kibontható-e, hány napon belül kell visszavinni). A biztonság kedvéért jó, ha a blokkra ráíratjuk a későbbi lehetőségeket.

Főszabályként internetes vásárlás esetén 8 munkanapos elállási jogunk van. Szolgáltatások esetén a határidőt a szerződés aláírásától, termékeknél pedig a teljesítéstől kell számítani.  A probléma felmerülése esetén soha ne a gyártóhoz, hanem a termék forgalmazójához forduljunk.

Fontos tudni, hogyha a termék hibás, első körben kérhetünk javítást, cserét – amennyiben ez az eladónak nem okoz aránytalan költségtöbbletet –, aztán gondolkodhatunk árleszállításban, vagy az összeg visszatérítésében. Az utóbbinál a forgalmazó nem mondhatja azt, hogy csak "levásárlási" jogunk van.

Tévhit, hogy három munkanappal a vásárlást követően kötelesek visszacserélni a terméket. Ez csak abban az esetben igaz, ha hibás termékről van szó, valamint egy kormányrendelet segít nekünk eligazodni abban, hogy melyek azok a tartós fogyasztási cikkek, amelyekre a kötelező jótállás vonatkozik.