Ezzel látta Illés a nem létező diplomát!

Publikálás dátuma
2013.12.12 21:39

Fotó: /

Pápai Gábor rajza. 

Szerző
Témák
optika
2013.12.12 21:39

Bajban a jegybankelnök-feleség: nem kellett volna napi másfél millióért shoppingolni

Publikálás dátuma
2018.10.14 14:16

Fotó: /
Hatmilliárd forintnak megfelelő összeget tapsolt el tíz év alatt egyetlen áruházban a Londonban élő azeri nő, akinek férje sikkasztásért ül börtönben.
Ha valaki, hát Zamira Hajiyeva tudja, hogy kell nagy lábon élni. Az azerbajdzsáni származású, de Londonban élő nő csak úgy szórja a pénzt. Egy alkalommal kiadott például 48 600 fontot (mai árfolyamon körülbelül 18 millió forint) egy Cartier és 120 ezer fontot (több mint 44 millió forint) három Boucheron ékszerre. Hiszen a szépségnek ára van! Ha meg férfi karórát vett, akkor 20 ezer fontos (körülbelül 7,5 millió forint) alá nem adta, elvégre mint azt már egy ideje Magyarországon is tudjuk, komoly ember nem visel olcsó órát. Borból pedig természetesen csakis az 1,8 ezer fontos (700 ezer forintos) dukált neki. Hogy jövök én ahhoz, hogy Zamira Hajiyeva zsebében turkáljak? Úgy, hogy az 55 esztendős hölgy férje történetesen az azerbajdzsáni nemzeti bank igazgatója volt, évi 54 ezer fontos (20 millió forint) fizetéssel. És nem mellesleg börtönben ül, az azeri bíróság ugyanis 2016-ban 15 év börtönre és 39 millió dollár (10,5 milliárd forint) visszafizetésére ítélte sikkasztásért. Ő egyébként állítja, hogy ártatlan, és a korrupt hatalom, illetve politikai játszmák áldozata lett, de egyelőre fellebbezései kudarcot vallottak. Azért úgy tűnik, egy kis pénzt letartóztatása előtt még sikerült kimenekítenie, hogy az asszonynak ne kelljen nélkülöznie. Csakhogy bárhogy osztottak, szoroztak, a matek nem állt össze a brit hatóságoknak sem. Miután az új korrupciós törvény lehetővé teszi, hogy megvizsgálják a megmagyarázhatatlanul tehetősnek tűnő külföldiek vagyoni hátterét, a szabályozás engedte lehetőségek első célpontjaként lecsaptak a luxusfeleségre. Egy bírósági határozat értelmében pedig most nevét is felfedték. Zamira Hajiyeva közben értetlenül áll a történtek előtt, állítja, férje tisztességes üzletemberként szerezte, függetlenül banki fizetésétől. Hogy Hajiyeváék tehetősek, az egyébként nem érhette meglepetésként a hatóságokat, hiszen már tíz évvel ezelőtti vízumkérelmükben is azt vallották, legalább 55 millió fontos (20,6 milliárd forint) vagyonuk van. A szép summát látva nem is nagyon akadékoskodtak velük, határozatlan idejű befektetői vízumot kaptak. Csakhogy pechjükre változtak a törvények, talán valaki szemét is szúrták, így hirtelen érdekes lett, honnan származik a pénzük. Ráadásul a fenti kiadások csak a jéghegy csúcsát jelentik. Mint kiderült, londoni magányában az azeri hölgy tíz év alatt olyan 16 millió fontot (hatmilliárd forintot) tapsolt el csak a neves Harrods üzletházban, ahol három törzsvásárlói kártyája volt, 35 különböző hitelkártyával fizetett, és évi 365 ezer fontot fizetett két saját parkolóhely fenntartásáért. Az eladók már alighanem előre dörzsölték a kezüket, ha meglátták a luxusfeleséget, hiszen napi átlagban négyezer fontot (másfél millió forintot) tapsolt el. Talán mondani sem kell, hogy közben a brit főváros egyik legjobb negyedében, egy öt hálószobás házban lakik, amit még 11,5 millió fontért (4,3 milliárd forint) vett, de ma már 15 millióra (5,6 milliárd forint) becsülik értékét. Ezen kívül ő saját magángépével, egy 31 millió fontos Gulfstream G550-essel járhat focimeccsre, ha ugyan érdekli. Valószínűleg azonban inkább a golfozásnak hódolhat, hiszen egy 10 millió fontos (3,7 milliárd forint) golfklub is köthető nevéhez. És ha végül bűnösnek találják, ezt az elképesztő vagyont végül mind elveszítheti.
2018.10.14 14:16

Brandyben pácolt homár társaságában tölthet 19 órát egy 67 méteres vascsőben

Publikálás dátuma
2018.10.14 10:10

Fotó: AFP/ Marina Lisceva
Csütörtökön startolt a csaknem 19 órás Szingapúr-New York járat, amin a legolcsóbb hely is prémiumkategóriásnak számít. A gépen kevesebb ülés, jobb levegő és pénzért még wi-fi is lesz.
A technológiai fejlődésnek köszönhetően ismét felszállhatnak az extra nagy távot bejáró utasszállító gépek annak ellenére, hogy a repülők mellett az üzemanyag-árak is az egekben járnak. Öt év kihagyás után a Singapore Airlines újra indíthatta 16 736 kilométeres távú Szingapúr-New York járatát, amit korábban a hordónkénti száz dolláros üzemanyag miatt kellett törölniük. Ezzel újra ők üzemeltetik a világ leghosszabb utat bejáró légi járatát, maguk mögé utasítva a Quatar Airways Doha és Auckland közötti, „csupán” 14 528 kilométeres etapját– írja a Bloomberg. A szingapúri társaság azok kényelmére is gondolt, akik vállalják, hogy egy 67 méteres csőbe zárva töltenek el csaknem 19 órát a levegőben. A korszerűsített A350-900 Ultra Long Range Aircraft típusú Airbusokról száműzték hagyományos turista osztályt, és csökkentették a helyek számát: a gépeken 67, ággyá alakítható ülés és 97 prémium kategóriás turistahely lesz – szemben a a Singapore Airlines átlagos A350-900-as repülőivel, amiken 253 ülőhely található. A megújított géptörzs utastéri mennyezete magasabb, az ablakok szélesebbek, mint korábban - a jetlag hatást pedig LED-lámpák fénye enyhíti majd. A szolgáltatás elit jellegét csak kihangsúlyozza a fedélzeten felszolgált menü: az utasok citromlében marinált halat, bionevelésű csirkét, cukkinis papardellét, vagy éppen tojássárgával és brandyvel pácolt homárt is rendelhetnek. De ha ez nem felel meg, a Book of the Cook szolgáltatás segítségével az indulás előtt 24 órával megrendelhetik saját, egyedi menü összeállításukat. A fedélzeti wifi ezek után már szinte evidensnek tűnik, a business classra vásárolt jegyért például 30 megabyte ingyen adathasználat jár, amit pár dollár ellenében tovább lehet bővíteni. A filmbarátok 1200 darabos filmkatalógusból választhatnak útközben. Hogy mindez kivitelezhető, sőt, meg is éri a Singapore Airlines számára, azt számos hich tech újítás teszi lehetővé. Az új A350-900ULR gépek nagy része könnyűszerkezetes kompozit anyagokból, így szénszálas panelekből épültek, a módosított szárnyvégek pedig csökkentették a légellenállást – az új repülők így 25 százalékkal kevesebb kerozint fogyasztanak, mint hasonló méretű és teljesítményű gépek, felturbózott keringetőrendszerük viszont a korábbinál 17 százalékkal több üzemanyagot képes a szárnyakon kialakított tartályokba pumpálni. A könnyű szerkezet további előnye, hogy az utastér a korábbinál nagyobb nyomást is kibír, így a gépen keringetett levegő oxigéndúsabb és párásabb lesz a fedélzeten általában megszokottnál. 
2018.10.14 10:10
Frissítve: 2018.10.14 10:18