A vállalkozások 2012. szeptember 16-a és 30-a között a „MOST” megnevezésű kampányban a Lyoness rendszerét, illetve a csatlakozásból eredő előnyöket népszerűsítették. A GVH azt vizsgálta, hogy a reklámokban megjelenő tájékoztatásoknak megfelelően a fogyasztók ténylegesen minden vásárlást követően, azonnal részesülnek-e a pénzvisszatérítésben, illetve hogy a Cashback kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges-e.
A GVH megállapította, hogy a „MOST” kampányban megjelenő tájékoztatások azt a benyomást keltették a fogyasztókban, hogy az egyes vásárlásokat követően vásárlásonként azonnal felhasználható pénzvisszatérítésben részesülnek, melyet a Cashback kártya használatával érhetnek el. A reklámok fő üzenete így az volt, hogy a fogyasztó minden vásárlás után azonnal („MOST”), automatikusan pénzvisszatérítésben részesül, mellyel pénzt takaríthat meg.
A reklámok azonban arra nem utaltak, hogy a visszafizetésnek feltételei vannak és arra nem a vásárlással egy időben kerül sor. Abban az esetben ugyanis, ha a vásárlás nem éri el a 75 ezer forintot, kizárólag akkor történt meg a visszafizetés, ha a fogyasztó írásban felmondta a szerződést és írásban kezdeményezte a kifizetést.
A Lyoness Hungary Kft. és a Lyoness Holding Europe AG. Kereskedelmi gyakorlatukkal megtévesztették a fogyasztókat, ezért a GVH 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásokra. A bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte, hogy a reklámokat országos televízió csatornán és rádióban is sugározták, így az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérték.
Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy korábban már megállapította, hogy a vállalkozás a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.