GVH;McDonald's;

2014-01-08 12:38:00

GVH: A McDonald’s megtévesztette a fogyasztókat!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. megtévesztette a fogyasztókat csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítése során. A GVH ezért 15 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra. 

A gyorséttermi lánc 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehús tartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban.

Az átlagos fogyasztó számára a tájékoztatásokból így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékeket, ezek panírozott változatait, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst (hanem pl. darált bőrt) tartalmaznak, illetve olyan technológián, átalakításon (például darálás, felbontás, pácolás, formázás) esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.

A GVH megállapította, hogy a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.

McDonald's: nem tévesztettük meg a fogyasztókat 

A GVH megállapításaira reagált a McDonald’s; közleményükben azt írják: "Meggyőződésünk, hogy nem tévesztettük meg a fogyasztókat az eljárásban vizsgált csirkés termékeink kommunikációjával. A versenyhivatali eljárás során bebizonyítottuk, hogy minden tekintetben az érvényes szabályozásnak megfelelően jártunk el, és valamennyi vonatkozó hazai és EU-s jogszabályt betartva hirdettük és értékesítettük termékeinket. Az eljárás során kifejtett álláspontunkat fenntartjuk, és a Versenytanács határozatának bírósági felülvizsgálatát kérjük."