Az 500 fős mintán, a nagyvárosokban élő aktív, 25-55 éves magyar lakosság körében végzett felmérés azt mutatta, hogy az önkéntes egészségpénztári, valamit az egészségbiztosítási szolgáltatást a megkérdezettek 59 százaléka igényli, ugyanakkor csak 39 százalékuk kap ilyet a munkaadójától. Az önkéntes nyugdíjpénztári befizetésre 48 százalékos az igény, de a megkérdezetteknek csak 32 százaléka jut ilyenhez.
A túlsó póluson áll a vendéglátás igénybevételére alkalmas - például a Szép-kártya - szolgáltatás, amelyre az igény 41 százalékos, viszont a megkérdezett munkavállalók 49 százaléka kap ilyet.
A kutatás egyensúlyi helyzetben lévőnek nevezi azokat a cafeteria szolgáltatásokat, amelyeknél - arányaiban - kicsi a különbség az elvárás és a kapott szolgáltatás között. Ebbe a körbe tartozik például az üzemi (meleg) étkezés, 18 százalékos elvárással és 21 százalékos szolgáltatással, vagy az étkezési utalvány, amelynél 84 százalék az igénylési arány és 80 százalék a kapott szolgáltatás.