A Youth Summit résztvevői három napon át vitatták meg és mutatták be ötleteiket, inspiráltak egymást, kifejtették nézeteiket és meghallgatták szakértők és tanácsadók véleményét a norvégiai helyszínen. A kultúrák közötti együttműködés és megértés jegyében létrejött csoport kezdettől fogva összehangoltan, és egyre hatékonyabban dolgozott. A fiatalok bemutatták ötleteiket és elképzeléseiket a Telenor vezetőinek, és más vállalatok, köztük a Facebook, a Twitter, a Wikipedia, a Firefox, a WeVideo, az Esplori, a MESH és a Nobel Békeközpont képviselőivel is találkoztak, majd december 10-én részt vettek a Nobel-békedíj átadásán és ünnepi gálaeseményén.
A rendezvényen az volt a fiatalok egyik célja, hogy közös felhívást intézzenek az iparág és a Telenor felé többféle témakörben, például női egyenjogúság, oktatás, demokrácia és egyenlőség, egészség és életminőség, digitális felelősség.
- Nagy öröm volt találkozni a fiatal társadalmi vállalkozók sokszínű csoportjával. Ezek a fiatalok a digitális generáció képviselői, akik Ázsiától Európáig minden országban elkötelezettek a társadalmi változások elindítása iránt. Tisztán látják, milyen szerepet játszhat a csatlakozás és az internethozzáférés a társadalom fejlődésében, és valamennyien nagy lelkesedéssel küzdenek ötleteik és céljaik megvalósulásáért – mondta Jon Fredrik Baksaas, a Telenor Csoport elnök-vezérigazgatója.
Magyarországról egy győri egyetemista, Kálmán Kristóf utazott Oslóba. A tudatos fogyasztást, társadalmi újrafelhasználást elősegítő, „Falatnyi segítség” elnevezésű ötletét értékelte a legjobbnak a zsűri. Kálmán Kristóf a találkozón elmondta: pszichológiát végzett marketing hallgatóként olyan területen szeretnék dolgozni, ahol hozzá tudok járulni ahhoz, hogy valóban jobb legyen a világ.
Az alkalmazásom ötlete onnan származik, hogy egy bolt felett lakom ahol többször látni, hogy mások a kuka tartalmából élnek. Egyszer kíváncsiságból megnéztem, hogy mi van a kukában: tele volt becsomagolt, még jó, csak éppen megnyomódott ételekkel a kenyértől a gyümölcsökig. Azt szeretném, ha a vásárlók tudatosságának növelésével és a mobil app segítségével az el nem fogyasztott ételek közvetlenül, vagy egy szervezet közvetítésével, a rászorulókhoz kerülhessenek, és ne a kukába.
- Olyan világot szeretnék, ahol nem megy pocsékba az élelmiszer. Azt szeretném, ha a vásárlók tudatosságának növelésével és a mobil app segítségével az el nem fogyasztott ételek közvetlenül, vagy egy szervezet közvetítésével, a rászorulókhoz kerülhessenek, és ne a kukába - mondta el Kálmán Kristóf a rendezvényen.