A Tesla 2012 óta gyártja büszkeségét, amely 85 kWh kapacitású akkumulátorral van felszerelve. Az autó 4,4 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 kilométeres óránkénti sebességre, végsebessége pedig eléri a 210 km/órát.
A négyajtós autó alapárát 734 ezer jüanban (27,1 millió forint) állapították meg, a cég közleménye szerint ez lényegében megegyezik az Amerikában alkalmazott árral, csupán az adók, a vám és a szállítás költségei jöttek rá. Ez utóbbiak a jelenlegi összegben mintegy 4 ezer dollárt (895 ezer forint) tesznek ki.
A Tesla maga méltányosnak és vonzónak nevezi prémium modelljének árát, s azzal érvel, hogy nem alkalmazza az "iparági gyakorlatot", nem készül dupla nyereséget kasszírozni ahhoz képest, amennyire az Egyesült Államokban vagy Európában tesz szert. Mindazonáltal némileg tart attól, hogy piaci vetélytársai e helyzetet arra használják majd, hogy a felsőkategóriás autót - az ára alapján - gyengébb minőségűnek tüntessék fel.
A cég utalt arra is, hogy a kelet-ázsiai országban egy, a saját autóit használókat kiszolgáló töltőhálózat építését is tervezi. Az első állomásokat minden valószínűség szerint a Peking-Sanghaj vonal mentén állítják majd fel. A súlyos levegőminőségi problémákkal küzdő Peking egyébként különböző kedvezményekkel törekszik az elektromos autók népszerűsítésére, s a Tesla megjelenésétől arra számítanak, hogy némileg meglendül az új energiával hajtott autók iránti kereslet.
A Tesla Kínában már tavaly augusztus óta elfogadott rendeléseket a Model S-re, 250 ezer jüan (9,2 millió forint) befizetésével. A keretszámot annak ellenére, hogy a potenciális vásárlók nem ismerték a végső bekerülési összeget, viszonylag hamar sikerült feltölteniük. Jelenleg a következő - Model X - van már soron.
A kaliforniai székhelyű, 2003-ban alapított cég vezérigazgatója, Elon Musk korábban már kifejtette, nagy reményekkel indulnak el az ázsiai és különösen a kínai piacon. A Tesla a Model S-ből tavaly az Egyesült Államokban körülbelül 20 ezer darabot adott el, s becslések szerint az európai értékesítési számok is e körül voltak. 2013 utolsó hónapjában összesen 7 ezer autót adtak el a világon, aminek következtében a vállalat részvényei 16 százalékkal megugrottak.
A Tesla kínai jelenlétét már kezdetektől némileg beárnyékolja, hogy a márka nevét egy Csan Pao-seng nevű "élelmes" dél-kínai üzletember levédte, méghozzá a földi, légi és tengeri járművek 12 kategóriájában. Ráadásul az állítólagos autómárka logója is kísértetiesen hasonlít az eredetire. A vállalat azzal szembesült, hogy a Tesla Motors nevet is levédték, de azt tavaly májusban a cég megvásárolta.
A "Tesla" név árában hírek szerint a feleknek nem sikerült megegyezésre jutniuk, s állítólag az ügyben jogi eljárás is folyamatban van. Nem hivatalos információk szerint a jogtulajdonos 30 millió dollárt kért, míg a cég legfeljebb kétmilliót lett volna hajlandó fizetni. Egyelőre - úgy tudni - a Tesla véglegesen még pontos kínai nevét sem tette közzé.
A Tesla egyelőre egyetlen bemutatóteremmel rendelkezik a szárazföldi Kínában, Peking egyik legegyedibb tervezésű, energiatakarékosságot szem előtt tartó Parkview Greenben, amely egyszerre üzletközpont, irodaház, szálloda és művészeti központ.