A tárlat koncepcióját a művészettörténet jeles eseménye, a szuprematizmus születésének 100. évfordulója ihlette: Kazimir Malevics 1913-ban alkotta meg tárgyi vonatkozásokat elvető festményeinek első sorozatát - idézi fel a Capa Központ által az MTI-hez eljuttatott közlemény.
Szombathy Bálint kurátor koncepciójában a szuprematizmus elsősorban a dologi világtól való elrugaszkodása és érzékenysége miatt fontos, nem pedig mértani formákra épülő jelbeszéde révén. A tárlaton kiállítóként is részt vevő kurátor olyan "rokon lelkeket" szólított meg a kortárs magyar fotográfusok közül, akik munkásságát huzamosabb ideje figyelemmel kíséri, és szenzibilitásuk miatt közel érezte magához gondolkodásmódjukat - áll a kiállítás ajánlójában.
A magát képzőművészként és szabadkézi fotográfusként meghatározó Minyó Szert Károly sajátos formanyelve a manuális festészetet a mechanikai eszközökkel létrehozott fényképészettel ötvözi. A művész hagyományos módon, festékkel alapozza meg a vásznat, annak száradását követően fényérzékeny emulzióval keni át, végül síkfilm negatívval fedi be, és átvilágítja. Minden képe egyedi táblakép, amely kézzel felrakott emulzióhasználattal, és hagyományos analóg labortechnikával készül.
Minyó fotóperformanszain elsötétített helyiségben biciklit tekerve, annak lámpájával világítja meg a gondosan előkészített vászonra rögzített síkfilmet, majd szivaccsal előhívó emulziót ken a felületre. Eljárásában a kép a nézők előtt hívódik elő, hangsúlyosan szemléltetve a kézi kidolgozás gesztusjellegét.
Robitz Anikó fotói a mértani-absztrakt tartományba viszik el a nézőt. A művész nem alkalmaz külső beavatkozást a képeken, vagyis munkái nem konstrukció, hanem különös és figyelmes látásmódjának eredményei. A fotográfus a világ megapoliszait járva kapja lencsevégre a számára érdekfeszítő mikrovilág-részleteket a kortárs mértani építészet zugaiban; történeti előképei a Bauhaus esztétikájában keresendők.
Szombathy Bálint fotómunkái teljes mértékben mellőzik a fényképezőgépet mint eszközt. Az alkotások egy valaha használt távközlési szerkezet, a telefotó (képtávíró) létrehozta hibás képekből jönnek létre. A mintegy 200 egyedi darabot számláló gyűjteményt a művész a nyolcvanas években hozta létre, a kollekcióból készült szűkebb válogatást 2011-ben mutatta be első ízben a Mai Manó Házban.
A március 14-ig látogatható kiállítás kísérőprogramjairól a www.capacenter.hu honlapon találhatók folyamatosan frissülő információk.