Rövid úton menesztette Horváth Ádám, a miskolci filharmonikusok új vezetője Kovács László karmestert, aki három évtizedig állt a zenekar élén, sokszoros díjjal és nemzetközi ismertséggel. Utódjául Hamar Zsoltot szemelte ki az új felelős. A búcsút eddig teljes rejtély födi, szűkszavú nyilatkozat és a föltételezés, hogy netán politikai háttér is állhat az eset mögött. Nem Kovács László oldaláról, mert ő eddig csak vezényelt.
Ellentétben elbocsátójával, akinek a múltja eléggé közismert. Az Orbán-kormány 2010-es választási győzelme után lett a budapesti Operaház miniszteri biztosa, de néhány hónapig csupán, mert Ókovács Szilveszter főigazgatói kinevezése után megszűnt a tisztsége. Korábban volt magánvállalkozó, két CD-je is megjelent. Mindkettő Mozart, a Don Giovanni és a Varázsfuvola, baritonként ő énekelte rajtuk a vezető szerepeket, nem nagy kereskedelmi sikerrel, noha szerződtetett világsztárokat is, köztük a nagy olasz basszust, Feruccio Furlanettót, és a fájdalmasan korán elhunyt Polgár Lászlót.
Amikor aztán búcsúzott a miniszteri biztosságtól, már az új főigazgató idején, megkapta a Don Giovanni címszerepét, ugyancsak nem falrengető sikerrel. Ami bizonyos tekintetben érthető, hiszen a fővárosi törzsközönség korábban olyanokkal láthatta, mint a legendás Losonczy György és Svéd Sándor. Horváth Ádám úgy látszik, nem érhette utol őket, már az első estén sikertelenül szerepelt, és noha az udvarias zenebarátok ennek nem adtak hangot, csak taps tartózkodásuk fejezte ki véleményüket, gyorsan kellett búcsúznia a szereptől.
Miskolc város korábbi baloldali vezetői tiltakoztak a drasztikus leváltás ellen, mert a bizonyos mértékben botrányos menesztésnek a körülményei mögött politikai hátteret sejtenek. Ahogyan a karmester csere végbement, a nyilvánosság szintjén is, a Fidesz megszokott magatartására emlékeztet. És erre látszanak utalni Horváth Ádámnak inkább politikai "sikerei", mintsem énekesi színpadi teljesítményei.