A főpolgármester ismertette, hogy három sötétüzemi próba van, a kivitelezői, valamint a megbízói már lezárult, a hatósági folyamatban van. Szavai szerint "nem teljesen nyugodt" amiatt, hogy az előző városvezetés más-más nemzetközi cégtől rendelte meg a szerelvényeket és a biztosító berendezéseket, s emiatt a szoftvereket "igazgatni" kell.
Nagyobb probléma esetén a tesztet újra kell kezdeni, s elméletileg kicsúszhatnak a március végi átadási határidőből. Tarlós István elmondta, hogy az átadás után úgynevezett biztonságkritikus hibák már nem lehetnek. Ezek közé sorolta, ha a szerelvények például az ellenkező irányba indulnak el, a másik ajtajuk nyílik, vagy baknak ütköznek. Megjegyezte ugyanakkor, hogy kisebb kényelmetlenségek előfordulhatnak az első hónapokban. A főpolgármester beszélt arról is, hogy a tavaly nyári árvíz után felmérette a budapesti védvonalak, árvízvédelmi berendezések állapotát, ami rosszabb, mint gondolták.
Mint mondta, nemcsak a Római-parton van probléma, hanem az alsó rakpartokon, Újpesten, a Margitszigeten, a Bem és a Batthyány téren, valamint Albertfalván is. Hozzátette: ezek helyreállításában muszáj lépni, ellenkező esetben "közvetlen és súlyos" problémák keletkezhetnek 1-2 éven belül.